Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i23ř72í 58Ř96e43z22n63í79k 4222722493455

Dejme tomu, že KLDR okázale prováděnými pokusy s raketovými nosiči a jadernými zbraněmi toliko maskuje utajený program vývoje bakteriologických zbraní, zaměřených na likvidaci blahobytně vypadajících jedinců. . Jak se pak vám bude umírat, až se stanete jejich obětí, tedy obětí politiky světového policajta.

0/−2
18.4.2017 17:27

J18a35r15o55s60l20a97v 94K98v29a14p53i90l 9516396574823

Pane Řezníku, tento váš příspěvek je natolik, promiňte mi, stupidní, že vás to snad není ani hodno. Chovám ale naději, že jste to myslel jako vtip, sice hloupý, ale vtip. A jak jste dospěl k tomu, že bych měl být obětí světového policajta? Ty údajné bakteriologické zbraně by přece vyvíjela Severní Korea a ta by nesla plnou odpovědnost za jejich použití.

+2/0
18.4.2017 23:15

J84i43ř67í 50Ř92e57z27n63í62k 4252832733935

Bránit proti agresi se můžete čímkoliv jakkoliv kdykoliv protikomukoliv. A nezapomínejte, že v oblasti panuje toliko příměří. Tedy obávám se, že by vám určení odpovědnosti za jejich použití už bylo k ničemu.

Upozorňuji ale zde na tuto možnost už delší dobu, že mi připadá rozvíjení raketového a atomového programu KLDR jako příliš okázalé divadlo, než aby se za ním nemohlo skrývat něco jiného. A vy byste se stal v tom případě obětí omylu politiky světového četníka, který šel na lišku a trefil Maryšku. A jak se říká, bylo by to něco horšího než zločin, byla by to hloupost.

0/0
19.4.2017 13:26

J46a57r88o60s75l61a87v 96K23v39a41p19i28l 9676556134643

No, myslím, pane Řezníku, že zbytečně složitě kombinujete. O co se snažíte? Vyvinit vůdce Severní Koreje z toho, že dusí a ničí svůj národ, nechá ho umírat hlady, zvyšuje napětí ve světě, ohrožuje své okolí, chová se agresivně...? A naopak svalit vinu na USA, když už ne za nic jiného, tak za mylnou zahraniční politiku? Doporučuji vám, abyste zanechal marných spekulací a díval se na věci poněkud prostěji. Prospělo by vám to.

+1/0
19.4.2017 13:42

J80i52ř36í 39Ř80e94z52n60í17k 4512912453365

Kdybyste měl lupiče za dveřmi, tak byste si vybral mezi chlebem a pistolí?

To abychom se na to podívali prostěji.

Jinak samozřejmě budu rád, když se mé obavy nepotvrdí. Svého času jsme se s panem O. Nowotným shodli, i když jsme se jinak neshodli v ničem, že vyhrát nad KLDR nebude žádná výhra

0/0
19.4.2017 16:00
Foto

F96r80a19n83t26i60š71e22k 76K69š94í35r 2539656605

Jedním z nejráznějších a nejsilnějších útoků na americkou zahraniční politiku, který vzešel z korejské války, byl odveden veteránem, klasickým liberálem a novinářem Garetem Garrettem. Garrett začal svůj pamflet, The Rise of Empire (1952) prohlášením: „Překročili jsme hranici, která leží mezi republikou a říší.“

Když objevil, že Spojené státy vykazují všechny příznaky říše, Garrett dodal, že Spojené státy, stejně jako všechny předchozí říše, se cítí být „vězněm dějin“, protože za strachem leží „kolektivní bezpečnost“ a hra údajně nevyhnutelné americké role na světové scéně. Garrett zakončil takto:

Teď je řada na nás.

Řada při čem?

Řada při přebírání odpovědnosti za morální vedení světa.

Řada při udržování vyrovnaných sil se všemi zlými silami – v Evropě, v Asii, v Africe, v Atlantiku i Pacifiku, vzduchem i mořem – přičemž dnes je touto zlou silou ruský barbar.

Řada při udržování světového míru.

Řada při zachraňování civilizace.

Řada při službě lidstvu.

Ovšem takový jazyk patří říším. Římská říše nikdy nepochybovala, že je obráncem civilizace. Její dobré úmysly byly mír, právo a pořádek. Španělská říše přidala ještě spasení. Britská říše přidala ušlechtilý mýtus břemene bílého muže. My jsme přidali svobodu a demokracii. Přesto, ať přidáváme cokoliv, jazyk je stále stejný. Je to jazyk moci.

+1/−2
18.4.2017 16:39

J14a22r54o82s14l41a23v 15K16v55a68p80i56l 9816426134683

Proboha, proč tady operujete pamfletem jednoznačně zaujatého novináře z roku 1952? O moc jde vždycky. I těm, kteří deklarují, že jim o ni nejde.

+1/0
18.4.2017 23:17

J12a68r78o39m18í18r 94P61i51n23k92a69v25a 6641350106745

Každý má právo na sebeurčení, ale podle vás autore, jen v jediného Boha věřit budeš(USA). Převracíte vše k obrazu svému. Co miliony mrtvých z podvodných válek USA? S tím se vypořádáte lehce, to nebyli demokraté, ale komouši.

+3/−7
18.4.2017 15:05

J27a84r34o24s96l97a26v 51K42v81a27p80i83l 9166436374143

To je ale nesmysl, že pane Pinkavo? Pokud Severní Korea operuje použitím jaderných zbraní, vyhrožuje USA zničením a je vrcholným nebezpečím pro svět, pak právo na takové sebeurčení nemá. Jestli někdo něco převrací, tak jste to vy, Zbytek jsou jen bláboly.

+2/0
18.4.2017 23:20

J21a58r47a 21R86a76n71k 1241866319421

Karma, ale pozor, Donald nevedel o MOAB a jeho chlubeni se spanelskou Armadou byl take faux pas, pomalu se sinula k Australii a jeho gratulace Erdoganovi, nerizena strela a prectete si, co predvida profesor Lichtman. ktery predpovidal jeho zvoleni.

0/0
19.4.2017 2:07

M15i39r14o73s41l98a62v 75B38u51č85e26k 6453563901364

Vždy se usmívám nad pojmy zlý a hodný - USA - SSSR - Rusko, podobně pak zavilý Němec a libý Číňan... Velmoci velmocují - ve svůj prospěch. Jsou určité rozdíly - Moskva na to nemá - platí za to životní úrovní, nepochopitelné, jak vysvětlit, že zájmy ruské mámy jsou v Sýrii. K tomu ale patří i nebezpečné výroky M.Zemana ! Návrhy na zrušení sankcí ! ... Jinými slovy řečeno - Bydlíš v paneláku v patře 4 - soused v patře 8 bije ženu a ubližuje dětem . Ví se to, ale nezasahuj ! Neřeš to, večer spolu jdete přece na pivo ... Podobně pak KLDR - národ v bídě - nerespektuje OSN, žije z podpory Číny. Tedy se tam pak jezdíme učit, jak dělat demokracii. Nezbytného krtka s sebou ! ... Lotři jsou všichni, nicméně - je třeba někam patřit - Tedy NATO ... :-)

+7/−1
18.4.2017 14:23

J54i18ř84í 88Ř57e66z26n24í22k 4962552703465

V čem KLDR nerespektuje OSN?

0/0
18.4.2017 17:18

J91a64r91o85s47l68a50v 28K27v18a77p90i51l 9866756114563

V podstatě máte pravdu. Jen nejsem příznivcem takových vyjádření, jako "všichni jsou lotři", neboť nemají vlastně obsah a navíc není lotr jako lotr.

+1/0
18.4.2017 23:21

J83i75r31k63a 38L97i73b74e87ň25s90k75ý 4852381264839

Příběh lidstva je i po všech zkušenostech a obrovském poznání sebe sama v rámci vědy, pořád stejný: boj o moc, armády, zbrojení, zastrašování, případně i ostré války, zabíjení civilistů, omlouvané jako vedlejší ztráty. Je to špatné, ale je to tak. V této opičí džungli pak je jen otázkou filosofie, jak se který národ k tomu postaví. Američani zvolili po dvou světových válkách aktivní obranu, která se často stává útokem.

+3/0
18.4.2017 13:32
Foto

J73a59k98u78b 76R16o71t19h 5129763271436

A zvolili dobře.

+6/−1
18.4.2017 13:41

J11i81ř64í 69Ř39e46z75n90í41k 4472282883135

A že neustále slábnou.

0/−1
18.4.2017 17:28

J69a55r91o64s88l11a34v 14K40v51a18p97i94l 9836746734543

To je spíš vaše přání.

0/0
18.4.2017 23:28

J46i94ř96í 90Ř20e28z84n54í10k 4932952773655

Moje přání? V r. 1945 polovina světového HDP, kolik je to dnes?

0/0
19.4.2017 13:27

J83a55r39o32s83l51a82v 17K77v72a85p90i91l 9826686844643

V roce 1945 byla ve světě poněkud jiná situace, navíc velmi specifická, když právě skončila druhá světová válka a hospodářství mnoha zemí bylo totálně zničeno. USA na světové válce jednoznačně nejvíc profitovaly. Takový stav se pochopitelně nemohl dlouho udržet a nebylo by pro nikoho ani dobré, ani pro USA, aby se situace zabetonovala v tomto poměru. Proto také samy USA podporovaly rozvoj v různých zemích a regionech, což nebylo samozřejmě motivováno altruismem, neboť USA měly jistě na mysli především vlastní prospěch, avšak obecný prospěch z toho byl také. Dovozovat z toho všeho, že USA slábnou (zřejmě se domníváte, že kvůli své špatné politice), je poněkud jednostranný a nepřípadný závěr.

0/0
19.4.2017 13:56

J71a31r54a 46R50a36n77k 1841836109911

Ne tak docela, Jakube. Tech napojeni jeho kabinetu na ruske "stopy" je uz prilis, vysetrovani stale probiha a tech jmen uz je dost.....zacalo to Flynnem a jeho telefonaty s ruskym konzulem Kislyakem, FBI se mu napichla na telefon,

0/0
19.4.2017 2:11

R69a91d33e68k 29K83a22r84a23s 7534117666959

Hlavně je legrační, když násilné prosazování amerických zájmů je v pořádku i na jiných kontinentech, ale nedejbože, aby si své zájmy byť jen v nejbližším okolí uplatňovalo třeba Rusko nebo Čína.

+4/−2
18.4.2017 13:41
Foto

J80a60k13u14b 17R51o42t30h 5829783491586

Problém je v chápání. Vašem. Protože zatímco je evidentní, že zájmy USA jsou zájmy i ČR, vaše, synáčku, jsou zájmy Ruska. :-/

+3/−3
18.4.2017 13:53

R36a38d16e70k 54K32a91r80a89s 7834187536119

A co tedy má ČR z rozpadlé Libye, Iráku nebo z bombardování Jugoslávie?

+3/0
18.4.2017 15:17
Foto

F78r16a68n25t83i96š75e49k 93K43š46í28r 2369516635

To ví jen USA a pan Roth. ;-D

+5/−1
18.4.2017 16:30

J27a22r30o43s95l39a23v 23K66v62a31p71i20l 9826866374583

V případě Srbska bylo nutné zastavit Miloševiče, v případě Iráku Saddáma Husajna a v případě Libye Kaddáfiho, všechno to byli odporní diktátoři a vrahouni.

+3/−1
18.4.2017 23:34

A33n96t47o35n58í32n 16R38e55č25e89k 9195782286900

Dvacet let kašle KLDR na usnesení OSN o nešíření jaderných zbraní. Co praktického Čína a Rusko udělaly, aby Kimové plnili to, co sama Čína s Ruskem v OSN odsouhlasili? Nic! Jen planě kecají, bohužel. Umravnit Kimy i za cenu hospodářských sankcí nedovedli. Nezbývá nic jiného, než aby dnešního Kima umravnili Amíci!

+8/0
18.4.2017 14:00

R14a78d60e56k 87K78a40r87a22s 7534477526739

Je pravda, že to měli udělat nějak chytřeji, třeba jako Izrael.

0/0
18.4.2017 15:12

J24i88ř21í 44Ř19e48z79n10í92k 4402212823745

Součástí dohody o nešíření jaderných zbraní byl závazek zbavení světa všech jaderných zbraní do 20 let.

+1/0
18.4.2017 17:30

J27a15r30o43s93l74a57v 51K21v63a93p18i96l 9706216534103

Rusko a Čína jsou země s evidentně totalitními tendencemi. Vy stavíte naroveň demokracii a totalitu?

+2/0
18.4.2017 23:29

J82a84r17o26s27l20a15v 50K38v77a35p60i92l 9946856384813

Nejlepší obrana je vždycky útok. USA jako jediná supervelmoc je vlastně v dost složité situaci. Pokud by tuhle roli USA nehrály, brzy je ostatní mocnosti zatlačily do izolace a na méně významnou pozici, což by asi málokdo chtěl připustit, alespoň dobrovolně ne. Ještě nikdy v dějinách se to nestalo, aby se nějaký stát vzdal dobrovolně své pozice.

0/0
18.4.2017 23:27

R58a95d93e47k 94K95a40r19a29s 7804247736979

Že jste si tak jistý, že v případě USA šlo vždy jen o "omyly";-)

Viz například poslední informace z wikileaks, kde byla doložena spolupráce USA přímo s Al Kaida, tedy organizací, která je současně na seznamu teroristických organizací USA a která podle USA stála i za 11.zářím. To je potom řádná schizofrenie, ne?;-D

0/−8
18.4.2017 13:12
Foto

J94a79k27u18b 33R93o65t63h 5229643901646

" wikileaks, kde byla doložena spolupráce USA přímo s Al Kaida"

Nebyla. To je jen přání otcem myšlenky, chlapečku.

+6/−1
18.4.2017 13:40

R67a24d63e55k 35K34a22r58a10s 7754727576139

No, Jake Sullivan, kandidát na pozici poradce pro národní bezpečnost Spojených států v týmu Hillary Clinton to měl za hotovou věc.

Asi jste zaspal dobu;-D

+1/−1
18.4.2017 13:47
Foto

J51a74k86u45b 13R45o16t55h 5589603261366

Spousta idiotů to měla a má za hotovou věc. Což vidí i rozespalý. Ale nedovzdělaní kloučkové samozřejmě ne.:-/

+3/0
18.4.2017 13:52

R98a39d31e26k 27K66a41r35a33s 7414507156849

Chápu, vysníte si svět a pak přijde wikileaks;-D

0/0
18.4.2017 15:06

J17a31r23o96s35l46a76v 74K43v45a57p62i27l 9156186424133

Samozřejmě mohlo jít leckdy i o zlý úmysl. USA nejsou monolit. Mají své vnitřní rozpory, různé skupiny a síly tam prosazují své partikulární zájmy, hraji si své hry, ale právě to je průvodním jevem demokracie. U totalit jejich vlády či diktátoři prohlásí své zájmy za zájmy celého státu a ostatní musí srazit kufry nebo diktátora svrhnout.

S wikileaks se moc neohánějte. Nic doloženo nebylo.

+1/0
18.4.2017 23:44

V51á86c63l26a13v 17R94ů90ž68e50k 3496267626458

Karma. Především nelze zapomenout, že funkce světového četníka, z níž bývají Spojené státy podezírány, je reálná a nutná a USA si ji určitě dobrovolně nevybrali. Vyžaduje ji situace globálního světa, charakteristická několika významnými mocenskými centry a regióny, v nichž neznatelně vznikají místní i globální hrozby. Je přirozené, že nejmocnější stát na světě (USA jsou přece jediná supervelmoc) musí diplomaticky, ale někdy i ozbrojenou silou pacifikovat nebezpečný mocenský neklid tam, kde hrozí přerůst v celosvětovou hrozbu. Jak by se vám líbil společnost bez policie? Spojené státy se této funkce četníka nemohou zbavit, i když se o to snaží (viz případ Libérie). Posouzení logické otázky, zda světový četník dělá to, co je mezinárodnímu společenství zapotřebí, ovšem ztěžuje značně rozšířený předsudek dokonalosti. Nic na světě však není dokonalé, proč by měly být dokonalé Spojené státy?

+11/−1
18.4.2017 12:28

H88e79ř24m88a48n 80H19a80s84í82k 9903510750135

No, že se jim to ale daří?

+2/−3
18.4.2017 13:21

V21ě18r34a 37V83y45o76r33a11l76o21v39á 6538556845299

...komu by se to dařilo lépe?

+2/0
18.4.2017 14:09

J23a39r53o65s43l72a78v 33K98v60a27p67i95l 9226506104953

To by mě právě také zajímalo. Zejména kdyby mi na to odpověděl někdo z těch, kteří USA tak vehementně kritizují.

0/0
18.4.2017 23:46

J86i66ř41í 66Ř13e49z38n43í22k 4672832453915

Aby mohli hrát USA roli světového četníka, tak by se muselo rozpustit OSN, protože v jejím rámci jsou USA pouze jedni z pěti policajtů, současně bohužel i současně soudců i zákonodárců. Nevíc neustále slábnou.

0/0
18.4.2017 17:17

J95a89r67o55s39l34a18v 12K33v87a19p73i19l 9256496634823

Díky. Souhlasím s vámi.

0/0
18.4.2017 23:45



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.