Sobota 3. června 2023, svátek má Tamara
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 3. června 2023 Tamara

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P48e96t33r 73F21i56a55l76a 4824389185218

Souhlas, až na to Omlouvání politiky EU. Já jsem si hlavu z prdle vytáhl až 24.2.2022. Ale spousta lidí varovala dávno před tímto datem. A informaci bylo dost.

0/0
8.9.2022 20:58
Foto

J75a31r67o88s29l88a32v 23K55v16a57p73i73l 9566456114323

Nic neomlouvám. Přečtěte si, co přesně jsem napsal.

0/0
9.9.2022 10:52
Foto

P94e14t91r 41F52i83a75l14a 4764869815318

Váš článek jsem četl celý. "Putin a jeho agrese proti Ukrajině, ale naivní „zelená“ politika EU a celého Západu. Putin prý jen využil, že se Západ stal závislým na jeho levném plynu, takže ho má v hrsti. Jenže naivní „zelená“ politika Západu nemůže za to, že je Putin agresor a vrah s touhou ovládnout nejlépe celý svět. Ta byla jen jednou z podmínek, aby se mohla projevit agresivní politika Ruska a Putinova nezřízená mocichtivost a rozpínavost, které ale zůstávají příčinou současného stavu."

Myslel jsem tuto pasáž. Píšete o putinových chybách, s těmi samozřejmě souhlasím. Pro mne je ale důležitější poukazovat na to, co jsme mi udělali špatně a doslova píšete, že zelená politika za to nemůže. Takže omlouváte politiku EU.

+1/0
9.9.2022 16:21
Foto

J32a32r62o94s30l11a40v 30K97v10a20p26i98l 9206416494593

To jsem nenapsal, nýbrž to, že naivní „zelená“ politika Západu nemůže za to, že je Putin agresor a vrah... Tudíž naivní politika Západu není příčinou agrese proti Ukrajině, ale jednou z podmínek, že se k ní Putin odhodlal. Ostatně ten rozdíl v závěru vysvětluji v pasáži s tou tramvají, otevřenou taškou a zlodějem.

0/0
9.9.2022 22:32
Foto

P98e64t21r 54F54i86a34l25a 4784329465918

S tím příkladem zloděje já právě zase nesouhlasím. To je zase naše chyba, když předpokládáme, že i ostatní národy jsou stejně ohleduplné jako my a z toho vycházíme, i přesto že realita je jiná a někteří nás na to upozorňují.

Víte, co v tom vašem příkladu se zlodějem chybí? Je to třetí osoba, co na nás křičí blíží, že se sblíží zloděj, že máme otevřenou tašky a my ho ignorujeme.

+1/0
10.9.2022 8:15
Foto

J84a51r12o49s91l32a83v 94K77v53a54p14i79l 9336946934743

Jen jsem tím vysvětloval rozdíl mezi příčinou a podmínkou. Jinak byl příklad se zlodějem byl záměrně jednoduchý.

0/−1
10.9.2022 9:50
Foto

P42e42t52r 35S53k76á31c70e76l 6764459379

. Ta byla jen jednou z podmínek, aby se mohla projevit agresivní politika Ruska a Putinova nezřízená mocichtivost a rozpínavost, které ale zůstávají příčinou současného stavu."

.............

Chybně jste formuloval příčinu. Vám když budou nepřizpůsobiví prolézat plot a ubližovat Vaším příbuzným, budete v klidu? Jak zdůvodníte majdan v roce 2014, kdy každý tam střílel po každém, lhostejno kdo je kdo? Takto naši předkové před 300 lety neřešili problém utlačování národa, že? Naučili se sice druhé řeči (němčina), ale stále si podrželi svůj jazyk a snažili se s ostatními v Císařství rakouském vynacházet. Až tak, že z toho máme prospěch dodnes - viz železnice, které "prohnilé" Rakousko-Uhersko zbudovalo a my dnes v "moderní" době nedokážeme je ani pořádně udržovat, rušíme lokálky. Natož budovat podle jejich dřívějších plánů (zastavila je I. sv. válka!) lokálky další. Kam jsme došli...?

+1/0
11.9.2022 23:12
Foto

J78a50r78o92s38l23a57v 17K76v17a86p57i53l 9806556204163

Vy jste ale ufňukaný skuhral. Rusko podle vás rozpoutalo válku proti Ukrajině proto, že mu někdo prolézal pod plotem? Jen se snažíte svalit vinu za napadení z agresora na oběť. S češtinou jste to nějak popletl. Za Rakouska už byla města hodně poněmčena. Dokonce první českou gramatiku napsal Jungmann v němčině. Čeština se udržela jen na venkově a nebýt buditelů, nejspíš by postupně zanikla. A vůbec máte ten dějepis nějak pomotaný.

0/−1
12.9.2022 8:25
Foto

Z73d31e90n40ě50k 45Z89a93v65a40d73i80l 8770248554478

Oddělujete od sebe rozdílné věci.

Řešíte válku, nebo cenu elektřiny a plynu ?

Cenu elektřiny zmršila naše vláda sama.

Ruský plyn se znelíbil EK už v r. 2021 - tedy dlouho před válkou a proto nebyl otevřen NS2 !!!

:-P

0/−1
12.9.2022 16:22
Foto

J67a97r12o75s21l51a19v 47K85v97a35p54i94l 9816726314213

Zase už se mi vnucujete se svými nejapnými výlevy? Neřeším nic, odpovídal jsem jednomu ufňukanému skuhralovi. Pokud máte připomínky, obraťte se na něj. Mě vaše zmatené dojmy nezajímají.

0/0
12.9.2022 16:38
Foto

Z64d12e55n53ě96k 38Z14a87v98a72d82i82l 8360978914418

Ale pravdivé výlevy, ne ?

;-D

0/0
12.9.2022 16:44
Foto

J19a85r82o53s43l93a32v 22K53v53a51p20i44l 9976826664523

To se vám zdálo v horečnatých snech?

0/0
12.9.2022 16:58
Foto

L68u22d21v98í92k 69S69m96ý86k21a77l 9352638592108

I vy "brepto". Zřejmě žijete v jiném světě...

0/−2
8.9.2022 19:24
Foto

J43a23r85o95s89l76a76v 69K79v43a10p53i86l 9936526104883

Brepto? Breptáte vy. Když se dívám na věci jinak než vy, žiju v jiným světě? V tom vašem bych každopádně žít nechtěl.

0/0
8.9.2022 19:38
Foto

L25u40d66v84í79k 41S25m25ý22k55a55l 9812538852888

Když myslíte...

0/0
8.9.2022 19:40
Foto

J92a51r76o31s22l86a76v 74K90v51a41p65i92l 9266816134433

Jen se přimkněte k Rusku a přispívejte Vrábelovi na jeho dluhy.

0/0
8.9.2022 19:46
Foto

Z21d87e19n32ě91k 24M62i80k69e79š 9766304300870

pěkně napsané.

+4/0
8.9.2022 12:39
Foto

J36a56r20o59s45l27a31v 87K12v47a64p75i42l 9476756324983

Díky. :-)

+1/0
8.9.2022 12:57
Foto

O40l52d22ř70i64c75h 65V11a36š23í49č51e17k 2105540698632

Příčinou současné Putinovské politiky byla neschopnost při obsazení Krymu. Vznikla tím podmínka, která mu umožnila nebát se žádných rozhodných kroků, protože v té době, kdy byl Krym napaden neoznačenou armádou, tomu nikdo nezabránil a ani se nepostavil na odpor. Kdyby tam v té době, do 2 dnů, byla rozmístěna vojska OSN (a klidně i Ruská, ale označená správnou barvou :)), tak by to bylo jasné znamení, že při žádosti o pomoc se bude rychle a jasně reagovat. Ale svolávat po týdnu komisi, která teprve bude zjišťovat, o co jde a pak další komise, které stanoví výše a typy sankcí je celkem nesmysl. To není ani rychlé a ani rozhodné.

A tak je to i nyní.

Nejprve se vytvoří naprostá závislost na Rusku. Pak se zavedou sankce, aniž by byla možná jakákoli rozumná náhrada. A teď se všichni diví, že toho Putin využívá. Já bych se divil, kdyby to neudělal.

Stejně tak mlčení naší vlády. To shromáždění se může bagatelizovat jak chce, ale bylo tam 70 tis. lidí, kteří chtějí nějaké odpovědi a řešení. A byly tam proto, protože jim je naše vláda nedává. A čím bude hůře, tím více lidí bude chodit na podobné demonstrace, i kdyby je svolával sám Lucifer.

+4/0
7.9.2022 14:41
Foto

J15a18r81o65s46l84a22v 32K85v70a67p26i80l 9246156474793

Nejsem vojenský ani ekonomický stratég, abych se dokázal zodpovědně vyjádřit k tomu, jak se měl řešit Krym a jak je to se sankcemi.

Pokud jde o poslední odstavec, nemyslím si, že vláda mlčí, protibabišovské demonstrace byly přinejmenším čtvrtmilionové a z reakcí demonstrantů jsem nenabyl dojmu, že chtějí nějaké odpovědi. Oni se vlastně na nic neptali. A co myslíte tím - čím bude hůře? Ono je teď špatně?

+2/0
7.9.2022 18:14
Foto

O46l76d18ř26i70c80h 53V58a18š13í80č45e94k 2475200158772

Už ta přítomnost byla požadavek na informace.

Myslíte, že je teď dobře? Že zavírání pekáren a skláren, případně dalších energeticky náročných podniků a tím i riziko nezaměstnanosti jsou růžové vyhlídky do budoucnosti? Nové výměry záloh na energie jsou signálem lepších zítřků?

0/−2
8.9.2022 7:49
Foto

J42a66r49o42s92l66a98v 47K78v15a97p83i54l 9976446134363

Ptáte se, jestli si myslím, že je teď dobře a vzápětí chcete dokazovat, že ne poukazy na rizika a vyhlídky do budoucnosti. Chcete se tedy bavit o současnosti, nebo o budoucnosti? O tom, co bude, to neumím bavit, protože to nevím a amatérské futurologické předpovědi nemám rád.

+2/0
8.9.2022 8:47
Foto

O63l76d60ř47i43c37h 37V17a38š80í40č85e90k 2335570208132

Zas taková futurologie to není, když předpis záloh chodí nyní. Pekárna se s námi loučí, protože příští měsíc zavírá. To není předpověď. Ani známí ze slévárny, kteří budou od příštího měsíce na 60% mzdy doma a zatím na neurčito. Je to budoucnost, ale už to není předpověď.

0/0
8.9.2022 11:25
Foto

J81a47r97o46s52l19a19v 77K91v74a55p73i62l 9156466424683

Zažil jsem už více konců různých firem, zejména však pekáren. Ostatně nic není na věčné časy, ani pekárny a slévárny.

0/0
8.9.2022 11:35
Foto

P82e43t54r 40S97k39á22c35e63l 6844689609

A to si dovete představit, že nebudou pekárny, které nás nebudou zásobovat Božím darem? Jediná možnost pro Vás a další je pránická strava, ale tu já prozatím odmítám.

0/0
11.9.2022 23:15
Foto

J86a80r50o73s51l26a95v 15K88v20a66p51i68l 9516616804423

Na to jste přišel jak, že nebudou pekárny?

0/0
12.9.2022 7:49
Foto

J74a75r93o53s32l50a24v 65K71v82a18p84i20l 9876336494273

Kromě toho, kdo by s tou pekárnou a slévárnou měl co udělat, aby nezavřely?

0/0
8.9.2022 11:39
Foto

O14l93d15ř10i21c88h 49V37a78š71í75č12e70k 2565760408922

Kdyby byla rozumná cena energií, tak by nezavřely. Ta cena by byla rozumná bez hloupé energetické politiky.

Teď už asi nic. Ta slévárna je jeden z největších zaměstnavatelů v regionu. Bude to veselé. Pekáren se, za mého života, taky dost pozavíralo. Jen v poslední době to byla spíše vyjímka. Zůstaly ty fungující.

0/0
8.9.2022 11:59
Foto

J88a19r74o17s64l40a36v 18K78v42a87p29i77l 9316426114513

Bez čí hloupé energetické politiky? A kdo by dělal chytřejší energetickou politiku?

0/0
8.9.2022 12:01
Foto

O47l67d75ř42i62c86h 53V26a52š77í47č63e11k 2365400548272

Bez hloupé energetické politiky EU a hlavně Německa. Na problémy se zaměřením na OZE bylo dlouho upozorňováno.

Že se naši vládci vždy přidali a nikdy nebyli proti je spíše smutné.

Poslední možnost odstoupit měl premiér Babiš. Ale když se vrátil s tím, že podepsal, ale vymohl 300 mld. na dotace na zelené projekty, byla pomalu vlastizrada. (Na co jsou dotace na něco, co nefunguje a nemá smysl.) Ještě současný premiér Fiala mohl podat návrh na změnu nebo úpravu některých bodů Fit for 55. Ale s výrokem, že je to skutečnost a nedá se s tím nic dělat, to nevypadá jako obrana rozumné energetické strategie. Přitom jsme měli ještě cca 3 týdny na vznesení protestu.

Tzn. ani minulá a ani současná vláda neuvažovala o rozumné energetické strategii. (A asi i mnoho vlád před tím.) Každá řeší své 4 roky, ale energetická strategie má přesah přes více volebních období. Nesnažili se v EU prosadit jiný směr a jiné podmínky.

Na otázku kdo by dělal lepší ..., jsem nenašel odpověď. Ve volebních programech jsem něco takového hledal, ale všude byly jen obecné fráze o podpoře toho a onoho. Konkrétnější koncepci neměl nikdo.

Navíc změnit strategii jednoho státu u takto provázaných soustav a trzích je neefektivní. Je chybná koncepce a tu je nutné změnit. Každý stát může vyrábět energii podle svých možností a případných politických priorit, ale nemělo by být bráněno jiným státům zvolit jinou strategii. A to nebylo dodrženo. Dotační a finanční politikou bylo upřednostňováno jedno jediné "správné" řešení.

+1/0
8.9.2022 12:20
Foto

J98a24r74o19s48l63a78v 90K41v56a61p17i11l 9496436104283

Fiala přece prosadil uznání jádra za čistý zdroj energie. Proto si myslím, že jej posuzujete nespravedlivě. Podobné je to s protesty proti současné vládě a s výzvami k jejímu odstoupení. Každopádně nejsou v současnosti okamžitá řešení (rozumná) k dispozici, snad kromě finanční pomoci nejvíce postiženým lidem a firmám vysokými cenami energií.

+2/0
8.9.2022 12:30
Foto

O18l19d63ř60i35c32h 30V89a22š61í87č54e77k 2155560748602

Zas tak nespravedlivý nejsem. To zařazení jádra byla nutnost a přišla pozdě. Spíše celá klasifikace je k ničemu, když se plynové a uhelné elektrárny rozjíždí co to dá. Asi je něco špatně v koncepci.:)

Okamžitá řešení teď opravdu nejsou a nejhorší je asi ta finanční pomoc. Jen to poškozeného systému přilévá další peníze. Je to asi jako hasit oheň olejem.

Ceny jsou silně spekulativní. Pokud vím, tak skoro veškerá kapacita je rozprodána a měla by pokrýt poptávku. To co se nyní obchoduje jsou jen drobné. A jak můžou tyto minoritní transakce ovlivňovat cenu celku?

A nebo se ví, že je energie nedostatek a to takový, že stejně žádná cena není schopna ho doplnit (opravdu chybí fyzické zdroje energie). A pak je celý trh taky k ničemu. Protože kde nic není, tam nepomůže ani pytel zlata.

+1/0
8.9.2022 13:58
Foto

J32a27r35o41s97l14a96v 50K30v39a90p19i51l 9376146624813

To zařazení jádra byla nutnost a přišla pozdě? Takhle byste mohl shodit kdeco.

0/0
8.9.2022 14:01
Foto

O27l30d89ř65i72c91h 54V29a35š11í89č46e63k 2505140418502

Nic neshazuji. Na zařazení jádra se snažila i Francie (a asi to byl hlavní tahoun :) ). Spíš bylo s podivem, že se začalo až nyní? Vždyť o neudržitelnosti OZE se vědělo již relativně dlouho.

A jak jsem psal dále, řešit taxonomii zdrojů, když stejně není na výběr a ještě jeden opravdu bez emisí CO2 tam nemít, je trochu na hlavu. Vždyť i předchozí Francouzské vlády měli energetiku postavenou na jádře a dopustili podfinancování celé oblasti.

Taky proto neříkám, že za to může jen naše současná vláda. Je to na postih mnoha předchozích vlád a to ne jen našich.

Jen jsem chtěl upozornit, aby tuto demonstraci nebrala vláda na lehkou váhu a nezazdila to odsouzením svolavatelů a hozením všech účastníků do jednoho pytle. Měla by ukázat, že

Odvolávat vládu nemá smysl, stejně se současnou situací hned nikdo nic neudělá. Stejně tak to nemělo smysl za covidu. Žádné řešení nebylo správné.

Situace se musí řešit na úrovni EU. A k tomu máme nyní skvělou příležitost. Jsem zvědav na výsledky zítřejšího jednání.

+1/0
8.9.2022 14:20
Foto

J27a25r73o86s20l15a66v 20K14v91a39p80i70l 9336836904943

Ok, beru vaše názory zkrátka jako vaše. Už se mi nějak nechce víc reagovat.

0/0
8.9.2022 14:24
Foto

O86l35d84ř93i58c35h 80V22a71š12í16č13e65k 2885850768112

Děkuji za diskuzi. Je jasné, že každý máme svůj názor. Proto je to diskuze. :) Já Vám svoje nenutím. Jen jsem je přednesl.

0/0
8.9.2022 14:35
Foto

J20a87r87o94s17l25a33v 55K67v98a24p47i64l 9766166544683

To je v pořádku. Také děkuji za diskusi.

0/0
8.9.2022 14:40
Foto

P62e77t56r 55S67k88á91c73e47l 6124599169

Schopnější lidé a neříkejte, tedy nepište, že nejsou. Jak vysvětlíte prostý fakt, že naším vedením státu vyhlášené sankce se obrátí proti našemu lidu? Tohle přeci musí být jasné od počátku každému člověku se zdravým rozumem. Když neumím formulovat a uplatnit sankce takové, které prosté občany nezasáhnou, jdu od válu. I když válečníka a války nemám rád, platí jeho: "Největší nemorálnost je zabírat místo, které nemohu vyplnit." » Napoleon Bonaparte.

0/0
11.9.2022 23:19
Foto

J47a13r52o13s69l23a94v 12K98v78a20p61i47l 9906366664733

Libujete si v teatrálních výrazech, že - "obrátí se proti našemu lidu". Je to jen vaše zkreslené vidění situace. A používání citátů skrývá tu zradu, že musí odpovídat situaci. a vám se takový citát vybrat nepodařilo.

0/0
12.9.2022 7:58
Foto

L17a35d10i57s96l35a18v 30S54o52u98k95u30p 8697226726486

Přesně s tím účelovým zaměňováním příčiny a podmínky. Třeba včera nějaký Pivoňka na blogu p. Kroupy: "Omyl, pane Kroupo. Příčinou není Putin a jeho souputníci. Příčinou je zcela špatná a infantilní politika EU, která se dlouhodobě zaobírá klimatickým mesiášstvím, zatímco na své základní povinnosti zcela kašle".

0/0
7.9.2022 12:58
Foto

J29a95r71o44s94l63a20v 52K68v83a67p94i18l 9766626354983

Četl jsem to.

0/0
7.9.2022 18:14
Foto

V40i76l58é57m 50B76a44r82á24k 4706957169776

Moc pěkné a logické. Pro mnohé ale nebude pochopitelné stejně.

Jen mi není jasné, když se ty spolky ohání suverenitou, tak jak by ji chtěli provozovat v objetí s Rusáckem. To zná pouze vazaly a ty, na které si netroufá. Ti jsou jeho nepřáteli.

+7/0
7.9.2022 10:39
Foto

J19a97r87o97s70l40a93v 39K21v70a89p15i38l 9516496354463

Děkuji. Řekl bych, že to tak daleko nedomýšlí. Všechny nápady na vystoupení z EU, z NATO či vyhlášení neutrality nasvědčují tomu, že ti, kteří takové věci požadují, se domnívají, že existujeme ve osamoceně a že záleží jen na nás, pro co se rozhodneme. Například naši případnou neutralitu by musel někdo respektovat. A jak píšete, v ruském objetí by se nám těžko dýchalo.

+4/0
7.9.2022 11:00
Foto

J74i46ř69í 31V39o44l24n89ý 5787289360603

Úplně zbytečný článek. Takovou adoraci současné vlády si můžeme vyslechnout nebo přečíst ve všech provládních médiích. Vrchnost se bojí referenda o vstupu do NATO, o setrvání v EU a WHO jako čert kříže. Jak dopadl Napoleon a Hitler v Rusku? Obrazně, oba zmrzli. Jak dopadne naše sankční tažení na východ? Výsledek je nasnadě.

+2/−15
7.9.2022 9:37
Foto

J79a91r24o45s89l74a69v 16K19v16a31p40i69l 9286166684523

V tom případě se divím, že na zbytečný článek reagujete. Jaké referendum o vstupu do NATO, když jsme jeho členy?

Vytahovat Napoleona a Hitlera v tomto případě je výrazem vašeho velmi pokřiveného vidění.

+6/0
7.9.2022 9:41
Foto

J22a35r93o57s77l94a58v 45H56o78r62á73k 4174901213670

Zjevně se ti v EU ani NATO nelíbí a raději bys žil v područí smrduté ruské diktatury. Tak proč se do ní neodstěhuješ? Je to nejsnazší způsob, jak dosáhneš svého. A hlavně je to čistě na tobě, nemusíš spoléhat na nikoho jiného. No, možná na rusáky, jestli tě vezmou, ale myslím, že s tím nebude problém, máš k nim výrazně blíž než k Západu.

+7/0
7.9.2022 10:35
Foto

O78n40d77ř75e68j 47Š76r79u28b37a68ř 1245391605216

A jak bylo napsano v jine diskuzi - kdyby tu demonstraci svolali martani, tak by tam lidi sli taky. Proto kdo to organizoval je vlastne marginalni

+1/−4
7.9.2022 8:17
Foto

J38a55r47o66s92l42a12v 12K96v64a10p42i94l 9166426114243

Nesmysl. To by na každou demonstraci muselo chodit přibližně stejně lidí, aby nezáleželo na organizátorech, ale tak tomu zjevně není. Také dost záleží na tom, jestli jsou lidé ochotni vynaložit svůj čas, energii a prostředky, aby se na demonstraci dostali, nebo je tam někdo prostě zadarmo sveze.

0/−1
7.9.2022 8:58
Foto

O20n72d90ř86e37j 91Š82r73u57b24a39ř 1505361445166

zalezi na co je demonstrace svolana a jakou ma reklamu. kdyby martani svolali protivladni demonstraci a toto info rozsirili mezi dostatek lidi, tak by tam ty davy v soucasne situaci taky prisly

0/−2
7.9.2022 9:07
Foto

J95a67r34o28s69l33a27v 35K75v38a80p20i68l 9156806724853

Reklama je další z faktorů, který jsem nezmínil a účast na demonstraci ovlivňuje. Přiblížím vám ale, o čem jsem psal. Když budu bydlet - dejme tomu - v Luhačovicích a dozvím se, že Vrábel pořádá v Praze protivládní demonstraci, ani by mě nehnulo, abych sedl do auta, autobusu nebo do vlaku a zajel tam. Pokud ale někdo přistaví do Luhačovic autobus a řekne mi, že mě do Prahy zadarmo zaveze, a pak zase zpátky, třeba se pojedu podívat, co tam budou kecat, pokud budu mít zrovna čas, i když s Vrábelem nesouhlasím. Kdyby tam ale slyšel žvanit Skálu a předsedkyni Trikolóry, šel bych se projít po Praze.

+3/0
7.9.2022 9:16

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS