Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RV

stačilo odmítnout vyznamenání od putina a kdyby odmítnul i od zemana, ale takhle popírá sebe sama a z bílé je černá a z černé je bílá, tj snad nejhorší co člověk dělá, ztrácí orientaci mezi dobrem a zlem, vylže si cokoliv a omluví... společensky devastující, protože ta masa, která ho stále má ráda, mu přehlíží ono z černé bílá a naopak, ona to bude dělat v budoucnu... a také dělá...

Výstižné:...u písničkáře, na jehož popularitě se z nemalé části podílelo jakési rebelantství proti komunistickému normalizačnímu režimu, je spolupráce s jeho tajnou policií zvlášť těžko ospravedlnitelná

Zdroj: https://jaroslavkvapil.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=725732

Copak neznáte minulost Putina? NDR, KGB? a on si vezme od něj cenu a ještě Puškinovu...

No a k Zemanovi nemám ani slov...

Společnosti chybí zásadovost, pro kterou jiní šli na šibenici. Poslouchal jsem Nohavicu za komoušů, po revoluci a o to víc, když se v písni omluvil NEVERMORE, ale už mě nezajímá a je mi jedno, že zpívá hezky a lidé ho mají rádi. Pro mne osobně překročil hranici a už ho neposlouchám. Takové obraty, v tolika letech a při takové úspěšnosti, vždyť to neměl zapotřebí, kde je ono svědomí o kterém tolikrát zpíval... Šla pravda světem ....

2 0
možnosti
PI

...a ještě k tomu Puškinovu... Co je na Puškinovi špatného?

1 0
možnosti
DK

"Jde-li o Nohavicovu spolupráci s StB, je to jednoznačné lidské selhání. Lze ho sice právě u Nohavici také lidsky pochopit, StB na něj měla silné páky..."

Nevím, proč bych ho měl chápat. Jaroslav Hutka se semlít nenechal.

1 0
možnosti
DK

Velmi dobře napsáno R^

0 0
možnosti
OB

Jak víte,že by STB stálo o vaše služby,.to jste byl v té době tak významná osobnost?Mi to připadá jako kdyby jste litoval,že o vás neměli zájem.

0 1
možnosti
JK

Jak vám co připadá, za to neodpovídám. Jde jen o to, že vám to tak připadá nejspíš proto, že chcete, aby vám to tak připadalo. S realitou to však nemá nic společného.

0 0
možnosti

P70a19v95e48l 97Š46u16n53d39a

27. 8. 2019 10:31

Jo jo, Jaromír Nohavica, takový Diego Maradona českého folku.

2 2
možnosti
JK

Zajímavé přirovnání. Na první pohled se mi líbí, ale ještě o něm musím popřemýšlet.

1 0
možnosti
JR

1) - jak si představujete, že by se k tomu měl "postavit jako chlap"? Ke svému pochybení se doznal, rovnou i řekl, co vlastně komu oznámil či jak to říct, tak co ještě chcete víc? Má si snad demonstrativně přestřihnout struny? Či dokonce oholit kníra?

2) - jeho vydírala StB a jak jste sám přiznal, dokázala donutit hodně takových, kteří zkrátka neměli sílu či odvahu se vzepřít třeba i za cenu kriminálu.

Jak se pak stavíte k lidem, kterým žádný kriminál ani v případě odmítnutí nehrozil, hrozilo jim "jen", že nebudou moct dělat to, co umí a co je baví, a tak šli a podepsali Antichartitu, ab se vymezili proti chartistům a podpořili komunistický režim? Zdeněk Svěrák, Bohumil Hrabal, Jiří Menzel a spousty dalších. A přitom bylo i dost takových, kteří zkrátka odmítli, jako např. Vladimír Mišík, Luděk Munzar, Jana Hlaváčová a další a další. Takže? Napíšete blog i o nich?

11 0
možnosti
JK

Právě jsem napsal blog "Bohové by neměli donášet 2", v kterém vám doufám odpovím.

0 2
možnosti
JU

"Avšak nechodil jsem donášet na StB" - a byli za váma? Tlačili na vás? Nabízeli něco? Vyhrožovali? Ne? Pak je to asi stejné jakobyste kritizoval přeživší z letu, který kdysi havaroval někde v Andách, že se z nich stali kanibalové. Těžko to ale hodnotit z naší pozice lidí, kteří na opuštěném místě nikdy nahavarovali a neumírali hlady.

Já jsem teda četl, co ten Nohavica údajně STBákům řekl a v podstatě jim neřekl nic. Nic, co by se dalo proti někomu použít. Takže co konkrétně mu vlastně vyčítáte?

5 2
možnosti
JK

Já jsem byl v jiné pozici než Nohavica a právě jsem napsal blog "Bohové by neměli donášet 2", v kterém vám doufám odpovím. Nevyčítám mu nic, o tom přece můj článek nebyl.

0 0
možnosti
KS

Asi jsem vadná, ale mě je to úplně jedno. Furt někoho soudit, posuzovat, odsuzovat a filozofovat.

Nevím, je mi to jedno. Jarek Nohavica pro mě je a bude písničkářem se skvělými písničkami. Pan Klus je pro mě písničkář s některými pro mě skvělými písničkami, který si hraje na filozofa.

Nohavica dělá koncerty, baví lidi, po nikom nic nechce a nikomu neškodí. Hotovo, tečka. Minulost je minulost, tehdy to bylo jaké bylo. Podepsal kde kdo, aby mohl tvořit. Chtěla bych vidět spousty těch prsobijců v té době, jak by se zachovali.

Očekávám mínusy,ale za svým názorem si stojím.

13 2
možnosti
MB

Sám Nohavica to v Respektu při konfrontaci s materiály StB v roce 2006 neviděl tak jednoduše: "Dnes vidím, že zdaleka nešlo o nějaké informace, které ode mě chtěli slyšet, ale že jsem se stal součástí důmyslné sítě, kterou potřebovali, sítě, která vlastně není rozpletená dodnes. Musím si ujasnit, co to je za síť, protože cítím, že v ní budu zapletený do smrti. Říkat, že jsem neublížil nikomu než sobě, asi nestačí. Je to komplikovanější, nejde jen o mě...Teď už vím, že nešlo být uprostřed. Ten pocit, že jsem nade vším nějak rozkročen, je mylný. Myslel jsem si, že tu spolupráci vyrovnávám bojem s různými schvalovacími komisemi, komunistickou stranou a svou prací vůbec, ale ta domněnka nebyla správná. Musím se otevřít. Chci se pokusit všechno vysvětlit sobě i těm, kteří mě mají rádi".

1 0
možnosti
ZW

No... Správně píšete, že koho chtěli estébáci ke spolupráci dotlačit, toho dotlačili. Výjimek a hrdinů, kteří odolali, i za cenu likvidace vlastní existence a třeba i rodiny, a raději odešli někam do kotelny nebo i do kriminálu, bylo statisticky zanedbatelné promile. Dobrá, takový superformát Nohavica nebyl, podepsal, asi neměl na výběr. Za to jej - a mnoho dalších - nedokážu odsoudit, protože tohle holt totalitní systémy umí, zahnat člověka do kouta.

Další věc ale je, co fakticky pro StB udělal. Pokud jsem to v médiích sledoval, "udal" něco na Kryla, který ale byl v té době už venku, v bezpečí. A snad dokonce i s Krylovým vědomím. To je spíš předstírání činnosti, chcete něco, tak to dostanete, ale je to bezcenné, na toho člověka už stejně nemůžete. Takže ublížil Nohavica fakticky někomu? Dokonce dobrovolně, bez hrubého nátlaku? Pokud ne, pokud v tom dokázal alespoň trochu bruslit, nemám s ním morální problém a jeho tvorba o mnoho řádů převyšuje jakési selhání, kterého se kdysi, formálně, možná dopustil.

6 0
možnosti
JK

No... S tím, co píšete a jak to píšete, by se dalo i souhlasit, až na nějaké nevýznamné detaily. Nicméně posouváte smysl mého textu zejména v druhém odstavci do polohy, v níž není a měníte tak jeho téma. Jednak jsem v textu Nohavicu rovněž neodsoudil a jednak vůbec nešlo o to, že by škodil. O tom, co konkrétně na koho donášel a jak to mohlo či nemohlo dotyčným ublížit, příliš nevím (nebyl jsem u toho) a vy také ne. Já o tom však na rozdíl od vás nespekuluji. Ostatně je jasné, že Nohavica byl jako mnoho jiných, které StB přiměla ke spolupráci, spíš její "obětí", ačkoli on tu spolupráci přijal nespíš právě kvůli tomu, aby se skutečnou obětí nestal. Tím zločincem byla však jednoznačně StB, na to nezapomínám.

Jenže o to v mém textu neběželo. Nohavica sám svou spolupráci s StB charakterizoval tak, že si dal s děvkou skleničku, ale na pokoj s ní nešel. To by sedělo, pokud by ta děvka nebyla ve skutečnosti hydra. Odtud vedla přímá cesta k přijímání ocenění od kontroverzních mocných, jeho píseň zpanštěla (cituji z písně Petra Lutky) a z rebela se tak stal konzument své vlastní slávy. Ostatně se na to sám odvolává, když vzkazuje médiu, kolik tisíc nadšených lidí je na jeho koncertu. O tom byl můj článek.

1 0
možnosti
JK

Nohavica byl konfident StB. Je to fakt. Tečka. Tedy to může opakovat i batole a se zásluhami (o co vlastně? ) to nemá nic společného.

2 3
možnosti
JK

I tak se to dá stručně vyjádřit. Se zásluhami, na které se kdekdo odvolává, to skutečně nemá nic společného.

0 0
možnosti
ED

nechodil jsem donášet na StB, ačkoli by o to estébáci tenkrát asi stáli.... "tenkrát ASI".... jo "kdyby ne ASI ale jako VOPRAVDU tak byste si toho ne ASI ale URČITĚ všimnul...". Jste jen kecal kterej nemusel nic....

Zdroj: https://jaroslavkvapil.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=725732

1 3
možnosti
JK

Vy toho zase víte, žvanile. Napsal jsem slůvko "asi", protože jsem nemohl tušit, čeho tím, že mě sledovali (čehož jsem pochopitelně všiml), chtěli dosáhnout. Nevím, jestli jste v té době žil a co o tomto problému víte. Pokud ale někdo tvrdí, že ví, co a ním StB zamýšlela, když se ocitl v jejím zájmu, pak lže.

0 1
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik