Děkujeme za pochopení.
J75i58ř87í 76P96r95a56ž46á60k
Potřeboval byste doplnit vzdělání. Zásadní váš omyl je v tom, že islám považujete za náboženství. Je to ideologie, která je expanzivní, násilnická, netolerantní, agresivní ke všemu odlišnému, zakonzervovaná ve středověku, protože Mohamed pouze zapsal slovo boží, na kterém se nesmí změnit ani čárka, takže platí všechny ty výzvy k vraždění nevěřících. Vlastní odpadlíky trestající smrtí.
Když jste tak skvělý , tak přečtěte korán, nějaký hadit (Buchari), Sirat Rasul Alláh a nějakou knihu o historii islámu a pak napište opravu.
P.S.: jak se zde snižuje karma?
J17i70ř63í 22S66v22o63b60o59d38a
Rád bych se vyjádřil právě k tomu Vašemu výroku, že "soudit činy historických postav dnešními morálními kritérii je nesmysl". To je totiž klíčová myšlenka, která v sobě skrývá obrovské nebezpečí.
Pokud například naši potomkové dejme tomu za dvě stě let použijí tento výrok pro hodnocení nacistických koncentračních táborů, tak si koledují o to, že se holocaust zopakuje. Takovým způsobem se dá relativizovat úplně všechno – každé zlo, každé selhání, každá zrůdnost...
Podle mého názoru, jestliže u nějaké historické postavy pozorujeme pedofilní chování, tak prostě neobstojí obhajoba, že "tehdy byla taková doba". Ne. Jestliže takové chování považujeme za deviantní dnes, bylo deviantní vždycky – bez ohledu na dobu a kulturní prostředí. Všechno ostatní je morální relativismus. V prostředí morálního relativismu nelze najít pevný bod. V takovém morálním prostředí je morální nikoli dobro, ale to, co za dobro prohásí ten, kdo má větší sílu a moc. Mimochodem – na tohle moudro lidé přišli již před třemi tisíci lety. Nikdo se tedy nemůže vymlouvat, že žil v době, kdy se o tom nevědělo.
J41a75r47o64s53l53a14v 38K36v53a91p76i57l
Přiznávám, že ten můj výrok (vámi citovaný) není nejšťastnější z toho hlediska, že jistě lze soudit ty činy historických postav, které ovlivnily historii a vývoj, ale nesmysl je dnešními kritérii posuzovat osobní vlastnosti těch lidí. Jestli byl Mohamed pedofil, nemá dnes žádný význam, stejně jako nemá význam, jestli měl Hitler rád psy, miloval monumentální umění a byl abstinent. A rozebírat Mohamedovu pedofilii dnešním pohledem na na tento problém. Byl pedofilem ve své době a s tím, co to tehdy znamenalo. To je stejné, jako byste odsuzoval římské patricie, že vlastnili otroky. Jenže vy tohle podle mého názoru víte a záměrně se to snažíte desinterpretovat.
Napsal jste: "Jestliže takové chování považujeme za deviantní dnes, bylo deviantní vždycky – bez ohledu na dobu a kulturní prostředí." Ale to zkrátka není pravda. Navíc morální relativismus není nic špatného, jak vy míníte, protože morálka je ze své podstaty relativní, neboť je závislá na člověku. Vy si jistě můžete myslet, že byla člověku fána bohem a já říkám, že bůh neexistuje. A vůbec nejde o obhajobu - tehdy byla taková doba, nebo že je morální nikoli to, co je dobro, ale to, co za dobro prohlásí silnější. Vy nějak nedokážete vstřebat, že morálka je úzus.
J94o32s64e61f 39L59e10i80n54e75r
Článek dobrý, diskuze děsná, snad už brzy přijde vesna.
J94a59r58o78s72l58a95v 35K23v82a13p46i91l
Děkuji. Ta diskuze je taková, jaká se dala očekávat u článku s tímto obsahem.
Z37d92e43n32e92k 66Z29a92m67e39c22n68i88k
proč a jakým právem, jsem neustále někým nucen do "solidarity" s někým s kým zkrátka solidární být nechci a můj pud sebezáchovy nazývá hanlivými přívlastky jako je nacionalismus, fanatismus aj.
J11a59r56o85s10l52a15v 94K73v40a79p40i28l
Kdo vás nutí do nějaké solidarity? Svým článkem jsem konkrétně vás neoslovil. Že se ho chytáte, je vaše věc. Pud sebezáchovy je něco jiného.
J77a93r53o57m39í36r 68P94e36t17ř24í34k
A není fanatismus spíše schopnost odmítat naprosto jasná fakta?
J81i36ř30í 46Ř20e83z56n45í11k
Na druhé straně platí, že je nutné stát se fanatikem, aby byl daný jedinec schopen akce.
J22i32ř56í 60Ř91e84z87n48í58k
Nejde tu o nějaké vzájemné (záměrné) nepochopení textu, či fanatismus. Každý si primárně potřebuje vymezit své vlastní stanovisko k tomu či onomu problému Pokud někdo chce diskuzi pak moderovat, musí umět najít spojitost mezi jednotlivými pohledy, musí umět navléct korálky na niť. Pravda je celek. Všichni lidé všechno vědí. Žádný jednotlivec není schopen pojmout pravdu jako celek, vždy nutně k tomu musí přistoupit jednostranně z hlediska svých vlastních životních a literárních zkušeností a vhodit mediální granát, který osvětlí téma. Každý pak na tomto poli přidává svůj pohled jako cihličku ke stavbě. Jedna a tatáž událost bude jinak vnímána z odlišných stanovišť, tedy třeba z pohledu Eskymáka, Čecha, Jihomoraváka, Kanaďana. Jinak řečeno, každá diskuze je obohacující, zvláště pro autora, pokud není arogantně sebestředný.
J73i51ř42í 60T27u25r83n58e62r
Kdyby se váš článek podepisoval, snažil bych se být jedním z prvních, kdo by ho podepsat chtěl.
J33a94r26o65s70l96a96v 46K51v79a55p76i55l
Děkuji. Myslíte třeba jako petici? Obávám se, že by moc velkou podporu neměla, neboť fanatismus je příšerná věc.
J37i45ř18í 46H84e77r10m33á81n53e71k
A není ten nacionalismus spíše nadějí, pane Kvapile? Hasiči Vám také prolijí kvartýr vodou, aby ho zachránili od ohně.
Ale, asi rozhodující je, co kdo považuje za větší nebezpečí. Vy, dozajista, ten nacionalismus, zatímco já tu islamizaci Evropy.
Když k Vám přijede "německé" gymnázium, tak s hrůzou zjistíte, že protěžovaná menšina, s nepoměrně větší plodností, se pomalu stává většinou.
Ale ti lidé, co se přestěhují do USA, se již v první, nejoozději druhé generaci stávají Američany. U muslimů to tak ale není. Islám je vždy na prvním místě.
J47a80r24o98s74l69a13v 89K94v14a62p92i57l
Srovnání s hasiči a prolitým kvartýrem nesedí. Spíš mi to připomíná, že chcete hasit vodou povodeň, neboť nacionalismus je stejného druhu fanatismus jako islám. Je to zhruba tak stejné, jako bylo zničení nacismu bolševismem. Kdyby proti bolševismu nestály USA a západní Evropa, bylo by pro nás zhruba stejné, jestli by nás ovládali nacisté nebo bolševici.
F33i73l70i23p 22V32a20j82d95í95k
Jaký je rozdíl mezi fanatismem a tvrdostí v myšlení?
M14a24r19t77i98n 79B62r33a51u50n
Jak říká nadpis, tvrdost v myšlení je příčinou fanatismu
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky