Migrační pohádka o motivech a principech

2. 01. 2016 14:11:29
Proč se ze Sýrie a řady jiných zemí utíká do Evropy? Proč u nás a v postkomunistických zemích vůbec migranty nechtějí a v »minischengenských« státech je údajně chtějí nebo prý jim tam přinejmenším nevadí?

Žil byl v jedné středozemi velmi, velmi bohatý člověk, co mohl financovat slušný život tisícovce lidí, aniž by to přivodilo újmu jeho blahobytu. Přišel za ním jeden ubožák, co řekl, že je na tom zle a že tam, odkud přichází, je válka a že se bojí o svůj život a předpokládal tak nějak, že mu ten zazobanec zajistí dobré živobytí. Boháč byl filantrop, tudíž ubožákovi poskytl, co bylo nutné. Viděli to dva jiní ubožáci, šli také za boháčem a vše bylo stejné do písmene. Pak přišli čtyři, pak osm, šestnáct, třicet dva, šedesát čtyři, sto dvacet osm, dvě stě padesát šest a když přišlo pět set dvanáct ubožáků, bohatec zjistil, že už by o dvacet tři osob přešvihl kapacitní možnosti své pomoci při zachování nezměněného blahobytu a začal se ubožáků vyptávat, jestli opravdu potřebují pomoc a tázal se i na motivy, které je vedou k tomu, aby se shromažďovali pod jeho střechou?
Celý ten proces sledovali s účastí k osudům ubožáků různí mudrcové a když viděli, že se bohatec začíná cukat, nakrkli se a vypravili se za ním.
„Nejsi ty náhodou xenofobní!?“ spustili na něj. „Jsi rasista, nábožensky netolerantní a politicky nekorektní, nemáš soucit s trpícími,“ vytkli mu po právu. „Kde je tvůj humanismus a lidskost?“ ptali se naléhavě.
Bohatec se zastyděl, uškrábl si trochu z blahobytu a přijal i tuto skupinu. A hned tu bylo tisíc dvacet čtyři ubožáků, za nimi se připravovala parta dvou tisíc čtyřiceti osmi ubožáků a za nimi další čítající čtyři tisíce devadesát šest hlav... Boháč pohlédl k obzoru a protože uměl násobit dvěma, vycházely mu sumy 8192, 16 384, 32 768, 65 536... Pak už počítat přestal, řekl si, že je i nad jeho síly saturovat všechny ubožáky světa a zavřel bránu svého panství. Svolal si ubožáky, o než se už staral a chtěl po nich, aby mu každý za sebe vylíčil dopodrobna, co ho k němu přivedlo. Doslechl se tisíc dvacet tři jímavých příběhů utrpení a šla mu z toho hlava kolem. Znovu se zahleděl k obzoru a přemýšlel pak sedm krát sedm dní a nocí, komu z těch nekonečných zástupů pomoci a komu už ne, ale nikam to nevedlo. A co když zaplatím někomu, aby všechny ty ubožáky shromažďoval ve svém dvorci a k němu další už nepouštěl? A jak řekl, tak udělal. Dotyčný prachy vzal, ale moc to nefungovalo.
Filantropický boháč nakonec usoudil, že tam, odkud ubožáci přicházejí, je nepřehledná a složitá situace a stejně tak je nepřehledné a složité, proč přicházejí. Princip je ovšem jednoduchý a řešení nečekaně prosté; uvědomil si bohatec. Znovu svolal ubožáky a řekl jim, že kdo chce žít v klidu a bezpečí pod jeho krovy, musí si to zasloužit tím, že se o svůj klidný a bezpečný život musí sám zasloužit. Možná potom už nebudou potřebovat ani tu bohatcovu pomoc.
A jelikož jsme v pohádce, ubožáci to pochopili, bohatec se spokojeně usmíval a všichni pak žili v multikulturním, politicky, rasově a genderově spravedlivém a korektním ráji a jestli neumřeli, žijí tak dodnes. Zvonec – konec.
A jak znějí odpovědi na otázky položené v perexu? Po pravdě řečeno – nevím. A víte, co? Ani se mi o tom nechce přemýšlet. To radši budu dále násobit dvěma, až dojdu od toho prvního ubožáka k šedesáté čtvrté skupině ubožáků, jako to musel udělat onen šach se zrníčky obilí, aby mohl odměnit muže, který pro něj vymyslel šachy, co se mu tak líbily. Šach to pochopitelně nepočítal sám – byl to šach. Avšak jeho matematici zjistili, že je nesplnitelným úkolem odměnit vynálezce šachové hry. No a zrovna takové mi připadá řešení migrační krize. Proto si na ty otázky hezky odpovězte sami. Tedy pokud chcete.

Autor: Jaroslav Kvapil | sobota 2.1.2016 14:11 | karma článku: 38.91 | přečteno: 2456x

Další články blogera

Jaroslav Kvapil

Pravda o Červené Karkulce

Je hrozné, jak se dneska v zájmu genderové i jiné korektnosti upravují literární díla klasiků. A považte, že dokonce i pohádky. Ještěže na to upozornila jistá učitelka češtiny a dala tím směr našemu vědeckému bádání.

1.4.2023 v 12:48 | Karma článku: 17.40 | Přečteno: 633 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Ježíš na krumpáči

Smrt čeká na všechny, ale v zařízeních, kde tráví své dny lidé na sklonku života, se připomíná naléhavěji než jinde. Následující příběh začíná v roce 1996 v Domově důchodců v Radkově Lhotě, kde je právě hodně živo.

26.3.2023 v 15:34 | Karma článku: 21.29 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Marie Kudeříková, zatvrzelá až k obdivuhodné statečnosti, popravená právě před 80 lety

Není dobré zlehčovat oběť kohokoli, kdo bojoval proti zlu. To se nám vždycky vymstí. Je ovšem tragicky absurdní, že nemálo z lidí, kteří proti jednomu zlu bojovali, posloužili v konečném důsledku třeba nevědomky jinému zlu.

26.3.2023 v 13:56 | Karma článku: 25.54 | Přečteno: 689 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Rok, kdy umřel vynálezce ostnatého drátu

(Povídka) Stojím před zchátralým nárožním činžákem, z kterého jsem odstartoval do života. Až po delším vyzvánění na kdovíkolikátý zvonek otvírá vchodové dveře starší muž a kupodivu přistoupí na mé přání se po domě rozhlédnout.

21.3.2023 v 14:06 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 370 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.49 | Přečteno: 547 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 646 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 993

Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...