Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V jiné vzpomínce na Marii Kudeříkovou je uvedeno, že by mohla spíš sdílet osud Horákové, než by horovala pro její popravu:

"Kdyby Maruščin život nebyl násilně ukončen v roce 1943, určitě by později narazila. Její blízká přítelkyně, spoluvěřící komunistka Jarka (Jaromíra Krýslová), to vyjádřila jedinou větou: „Kdyby ji nezabili němečtí fašisté, zabili by ji čeští komunisté.“ Je příznačné, že obě kamarádky, spoluvězeňkyně Jarka a Vítězka, prošly v následujících letech naprostou deziluzí."

https://www.christnet.eu/clanky/6803/komunisticka_svata_dokonala_ikona.url

2 0
možnosti

No já jsem nechtěl spekulovat, jak by se chovala, kdyby přežila. Ovšem to, co uvádíte vy, vypadá věrohodně, logicky a podloženě. Ostatně mnozí předváleční a odbojářští komunisté po únoru 1948 prošli deziluzí, respektive prohlídli.

0 0
možnosti

Bezpochyby byla statečná, o tom není sporu. Otázka však je, jaká by byla, kdyby okupaci přežila. Možná (ne-li nejspíš) by byla mezi těmi, kdo horovali pro popravu Horákové.

4 0
možnosti

Netroufám si spekulovat, co by bylo, kdyby...

2 0
možnosti
Foto

Další hezký článek. Přečetla jsem ho až po tom o Pavlu Zíbalovi. Já vůbec nevím, jestli jsem film viděla. Nemám paměť na filmy. Dřív mě to trápilo, teď už ne. Má to i výhodu. I filmy, které jsem už nejspíš viděla, mají potenciál mě nadchnout jako bych je viděla poprvé. 🙂😉 Hezký večer přeji.

1 0
možnosti

Já už si nepamatuji vůbec nic, respektive zapomínám. To svou výhodu, že je pro mě stále všechno nové. ;-) Na ten film si pamatuji matně.

0 0
možnosti

Ve Strážnici jsem dávno, pradávno viděla základní školu s jejím jménem. Doufám, že je stále "její".R^

1 0
možnosti

R^ Hezký a zajímavý článek. Na filmu jsem byl také se školou a dost se mi líbil. Viděl jsem ho jen jednou, ale dodnes si pamatuji scénu s řepným polem. Každý boj je v zásadě špatný a v konečném rezultátu k ničemu nevede.

1 0
možnosti

Děkuji. Život Marušky Kudeříkové rekapitulovaný v jejích dopisech z cely smrti je jistě pozoruhodný a režisér Jaromil Jireš je rovněž "zárukou" kvality. Problém bylo, že film i Marii Kudeříkovou tehdejší režim vnucoval zejména mladým, čímž dosáhl většinově odmítavé reakce.

2 0
možnosti
Foto

J34a97n 68Š88i89k

26. 3. 2023 16:07

Děkuji za článek. Krásnou neděli

2 0
možnosti

Já děkuji za reakci a hezkou neděli i vám.

0 0
možnosti

P33e21t44r 71L61o34r62e12n45c

26. 3. 2023 15:39

Děkuji za objektivní zhodnocení.

Na film jsme šli povinně se školou (jako tehdy asi všichni školáci v ČSSR v rámci normalizačního přeprogramovávání mozků mladým), tudíž jsme ho tehdy "prožili" s cynicko-povrchní nedůvěrou, stejně jako např. házení manželky obětavého komunisty kontrarevolucionáři pod jedoucí autobus v podobném tehdejším povinném filmu (Tobě hrana zvonit nebude) a všechny ty další Meresjevy apod. Možná že v tomto případě k vlastní škodě...

Každopádně od té doby jsme jako mladí, když jsme chtěli někomu naznačit, že od nás dostane "kulový", říkali jsme "Šlus, a pozdravuj vlaštovky." ;-)

2 0
možnosti

Já už jsem na film "...a pozdravuji vlaštovky" jít nemusel, protože jsem měl před maturitou, nicméně tu cynicko-povrchní nedůvěru vůči tomu, co nám režim vnucoval, dobře znám. A je pravda, že to bylo kolikrát k vlastní škodě, jak píšete.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS