Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Lhotské někteří diskutéři vyčítali, že pod blog zbytečně dala poznámku, že jde o absurdní nadsázku. Vidím ale, že by se hodilo i krátké závěrečné pojednání, ve kterém by autor čtenáři (alespoň některým) osvětlil co mu chtěl sdělit.

1 0
možnosti

Kauza s vepřovým masem akorát eskaluje už tak napjaté soužití odlišných kultur. Matku vegetariánku by nenapadlo požadovat, aby se ve školce vůbec nepodávalo maso, protože páchne jejímu dítěti pod nosem. Nebo pokud napadlo, byla by zdvořile poslána někam.

Jenže Němci a Rakušané vidí, jak se salámovou metodou ustupuje imigrantům a domorodci musí ustoupit, protože jím to přece nic neudělá. Bez vepřového se dá žít bez problémů, jenže jakmile má školka víc než 50% muslimských dětí, začne se přizpůsobovat jim - učitelky musí mít šátky (Británie), vyučování v arabských jazycích (Německo), Ramadán apod.

5 0
možnosti

Když už se ve svém příspěvku jako mnozí další věnujete tomu, o čem jsem výslovně v textu uvedl, že o tom můj článek není (viz tohle ale nemíním rozebírat, není to tématem textu, a budu se věnovat radši stravovacím návykům), odkážu na to, co jsem napsal v prvním odstavci svého článku: "Jenže zde na blogu idnes.cz mají daleko největší ohlas články kritizující multikulturní přehánění. Je to trochu s podivem, neboť u nás máme historické zkušenosti spíš s nacionálním (nacistickým) přeháněním a migrační vlna k nám prakticky nedorazila."

Proč tady tedy operujete Rakouskem, Německem, Británií? Pochybuji, že o situaci v těch zemích máte natolik rozsáhlé, podrobné a kvalifikované informace, abyste mohla vynášet nějaké soudy.

Podstatné je ale, že můj článek byl o něčem jiném než o tom, co se tady snažíte rozebírat.

0 1
možnosti

Snad všechny jídelny nabízí více než jedno jídlo, takže je jednoduché vyhnout se vepřovému či něčemu jinému. Tolerantní muslim se spokojí s výběrem podle svého gusta, netolerantní druhým zakazuje to, co sám nesmí.

Stravovací zvyklosti lze zobecnit na kulturní či civilizační zvyklosti. Vedle kanibalismu z téměř nutnosti, jak píšete, existovaly lidské oběti za účelem naklonění přízně bohů, což je ještě větší zvrácenost bez objektivní nutnosti. Pro chování kolonizátorů v Novém Světě lze mít z tohoto úhlu pohledu jistý stupeň porozumění.

2 0
možnosti

To je právě to - zdůvodnění kanibalismu rituálními lidskými obětmi je nejspíš druhotné. Poměrně jasně to dokládá například sociobilolog Edward Osborne Wilson ve své knize "O lidské přirozenosti", který studoval zvyky řady přírodních národů. A například o těch Incích a conquistadorech psal zhruba to, že nesmíme ztrácet ze zřetele, že ihned potom, co kněz obřadně vyřízl oběti srdce, její tělo rozčtvrceno a naloženo s ním jako s masem.

0 0
možnosti

Vy jste to zjevně nepochopil. Zde vůbec nejde o to, že by někdo nutil (to se snad neděje) muslimy jíst vepřové. Problém je v tom, že si muslimové vynucují (nebo nějaký iniciativní předpodělanec) zákaz přípravy vepřového (šmahem) tam, kde se vyskytují. Stejně tak by mohli hinduisté požadovat zákaz přípravy hovězího. A hádejte, kam bychom se s takovým přístupem brzo dostali.

Zkrátka platí, že když je někdo vegetarián a dá dítě do školky, tuto skutečnost řádně oznámí personálu školky. Ale nevynucuje si, že ani ostatní děti nesmí dostávat maso. Ale muslimové musejí mít něco extra...

8 0
možnosti

Je směšné, pane Hlinko, když tvrdíte, že jsem něco nepochopil. Chápu naopak velice dobře, co jste se mi pokusil zcela zbytečně vysvětlovat. Píšete, že se snad neděje, že by někdo nutil muslimy jíst vepřové. A ono se snad děje, že by si někde muslimové vynutili zákaz přípravy vepřového? Četl jsem, že někde takové požadavky byly, ale jestli se nějaký realizoval, nevím. Když to tvrdíte, máte pro to nějaký relevantní důkaz? A pokud ano, víte bezpečně, že to není třeba ojedinělý exces?

Svým článkem jsem se snažil poukázat na to (zjednodušeně řečeno), že není tak snadné sladit různé stravovací návyky. Představte si, že by třeba vaše dítě chodilo do školní jídelny, kde by se houfně připravovaly pokrmy ze psů.

0 2
možnosti

Divný výkřik, asi jsem nepochopil pointu, jen bych chtěl upozornit, že nacionalismus je do určité míry vlastenectví, pak přechází v xenofobii, ale nacismus je nacionálně socialistická levicová ideologie, která je srovnatelná s komunismem.

Mně nevadí lidé, kteří jí segedín, ale lidé, kteří jej zakazují jíst. Když to převedu k islámu, nevadí mi, že muslim nejí vepřové, ale vadí mi, když mi zakazuje jíst vepřové.

8 0
možnosti

On vám nějaký muslim zakazuje jíst vepřové?

A co ten výklad o nacismu? Máte to nějaké zpřeházené. Xenofobie je jedním zdrojem nacionalismu a ne naopak, že se z nacionalismu rodí xenofobie. Nacionalismus je svým způsobem přehnané vlastenectví a nacismus je ideologie, která z nacionalismu vzešla, máte pravdu, že je blízká komunismu.

Tím segedínem a mým vztahem k němu v dětství jsem chtěl jen ukázat, že člověku může být skutečně fyzicky neúnosné, když někdo vedle něj jí jídlo, které mu je odporné.

0 2
možnosti

J63i62r73i 16D56v21o54r79a70k

30. 7. 2019 12:26

Nechci se s vami hadat nebo nejak polemizovat, ale podle me byl Blog pani Lhotske o necem jinem, nez o jidle a segedinu... asi jsem cetl moc mezi radky. Tak hezky den

4 0
možnosti

Souhlasím s vámi, ostatně jsem to napsal hned v úvodu, o čem byl.

0 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik