Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J45a57n 90H78o94r21n98í70k

27. 12. 2018 18:48

Jo, přesně na tyhle Zemanovy konstrukce jsem taky koukal jako blázen.

1 0
možnosti
JK

To jsem rád, že jsem nebyl sám.

0 0
možnosti
MV

Miloš a Jarda našli novou hračku. Tak jim ji nechme, třeba bude alespoň chvíli klid. Vám karma.

1 0
možnosti
JK

Hračku jim nemám šanci vzít, ale že bude klid, to si nemyslím.

0 0
možnosti
JP

J74a58n 61P24a22v54l38i11š

27. 12. 2018 13:02

Prosím vysvětlení.Jaký je rozdíl mezi normální lidé a lepšolidé.Děkuji .

0 0
možnosti
JK

To se zeptejte pana Zemana, já termín lepšolidé nepoužívám, jen jsem se mu v článku vysmíval. Chápete? To byla satira.

4 0
možnosti
JZ

J35a79n 82Z55i11e93g15l34e53r

27. 12. 2018 12:30

Zasloužená karma :-)R^

6 0
možnosti
Foto

Já si myslím, že prezident Zeman pronesl kvalitní projev.

Kdyby ten samý projev pronesl Válav Havel, tak byste jej chválil.

2 5
možnosti
ZD

Já si to myslím také a dle sledování diskusí nejsme s tím názorem sami. Pak jsou tady i lepšolidi a dobroserové, kteří neumí jinak a realizují se v diskusích.

2 3
možnosti
RK

Tak stejně to bylo pronesené z jediného důvodu. Aby si Zeman za sebou udržoval v šiku ono stádečko, které nepřímo označil za horšolidi. Není nic horšího, než když si průměrní až podprůměrní o sobě myslí, že jsou lepší, než ti nadprůměrní.

2 2
možnosti
JK

Přesně tak. A o to prezidentovi právě jde, aby si to mysleli.

4 1
možnosti
DS

Pane Kvapile, děkuji,souhlasím a karma. Obdobně výstižně prezidentův projev shrnul náš nejmadší (4 roky): "Ten pán se mi nelíbí, divně mluví". R^

3 0
možnosti
JK

Děkuji. Váš nejmladší byl lakonický a nekompromisní. Skvělé.

0 0
možnosti
Foto

Máte, vážený autore, ode mne karmu za výdrž, s kterou analyzujete řeč Miloše Zemana. Souhlasím s Vaším rozborem a budu se muset překvalifikovat z příslušníka ostravské kavárny na lepšolida. R^

7 0
možnosti
JK

Děkuji. Baví mě rozkrývat takové ty nenápadné manipulace, kterých si mnozí nevšimnou (ostatně proto je Zeman používá). Jako by náhodou zmíní, že ho zaujal nějaký průzkum, vytasí se s lepšolidmi a ztotožní je s novinovými komentátory - prostě paráda.

Děsí mě ale něco jiného, totiž onen výzkum samotný. Když jsem si ho pročítal, říkal jsem si, že tohle snad nemohou myslet vážně. Avšak skutečně je to dílo CVVM Sociologického ústavu AV ČR. Opravdu se začínám přiklánět k názoru, že sociologové jsou moderní alchymisté, kteří hledají kámen mudrců, vyrábějí elixír mládí apod.

2 0
možnosti
Foto

Typičtí lepšolidé byli komunisté. Sami se pasovali na předvoj lidstva a garanty tzv. světlých zítřků. Ze své pozice lepšolidí označili různé skupiny obyvatel za "horšolidi". určené k vymýcení ze společnosti. A pak komunisté z pozice lepšolidí tvrdě likvidovali ty, koho označili za horšolidi.

Dnes bývají posměšnou nálepkou "lepšolidé" označováni ti, kdo mají vzdělanostní zázemí, rozhled ve světě a kompetenci k tomu, aby mohli dění komentovat. Nálepka "lepšolidé" signalizuje pokus o devalvaci jejich hlasu.

8 0
možnosti
JK

Naši komouši měli předobraz v sovětském člověku. Vlastně je to pořád stejný scénář. Aby se diktatura mohla pevně chopit moci, potřebuje k tomu lůzu, která bude tupit ty, kteří něco vědí a mají co říct. Všimněte si, jak Zeman neustále buduje svůj obraz "člověka z lidu", tváří se, jako by byl "jeden z nás" a přitom není nic tak vzdálené skutečnosti. On je typický intelektuálský tlachal, který považuje své názory za nadřazené ostatním, a proto tak dobře charakterizoval pojem "pražská kavárna". Nyní má nový - lepšolidi.

3 0
možnosti
MK

Tou důvěrou, na kterou narážíte v předposledním odstavci Vašeho článku, byla nejspíše míněna důvěra dlouhodobá. Myslím, že každý soudný člověk je schopen zhruba odpovědět (v rozumně zvolené škále, např. v procentech, jak v projevu uváděl Zeman), do jaké míry té které instituci dlouhodobě důvěřuje nebo nedůvěřuje. To snad není rocket science na tohle přijít.

A propo: Myslím, že právě tohle Zeman chtěl - trochu tím termínem "lepšolidi" popíchnout. A jak je vidět z obsahu blogu, pár lidí mu to sežralo i s navijákem.

V každém případě, z tohoto článku (jednoho z Vašich nejslabších za poslední období) na mě přímo dejchá snaha kritizovat a hledat chyby i tam kde nejsou - za každou cenu. Akorát nechápu, proč jste nevyužil poměrně velkou šanci, kterou Zeman sám nabídl - možnost povinných voleb.

:-)

3 1
možnosti
JK

Pokud by šlo skutečně jen o instituce, pak byste měl pravdu. Ovšem tisk, televize, rádio, internet, neziskové organizace (u těch je to patrné už z názvu), církve nejsou žádnými institucemi, a to ani jednotlivě a v obecné rovině už vůbec ne.

Prozraďte mi například, jako soudný člověk, za kterého se zřejmě považujete, jestli v dlouhodobé perspektivě důvěřujete či nedůvěřujete "instituci" internet, a svou důvěru či nedůvěru vysvětlete.

Zeman chtěl termínem lepšolidé popíchnout. Pane Konopo, radši se zamyslete nad tím, co vlastně píšete, než abyste trapně posuzoval nějaké články. Pokud se vám to "popíchnutí" tak líbí, vysvětlete mi, v čem spočívá jeho poselství, neboť bylo jednoznačně součástí prezidentova vánočního poselství?

Netvrďte, že "akorát nechápete", když ve skutečnosti toho nechápete mnohonásobně více. Zemanův názor, že by volby měly být povinné, mě vůbec nezajímá, protože s ním má stejnou šanci uspět jako s pěstováním rajčat na jižním pólu.

3 2
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik