Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ta karma byla za článek.R^ Až teď pročítám diskuzi a škoda času, který jsem tím strávila :-P

1 0
možnosti
JK

Děkuji a máte pravdu, ta diskuze nestojí za nic.

0 0
možnosti
Foto

Jelikož dělám BOZP a PO po menších firmách a zároveň jsem vystudovala vysokou školu, kde jsem chvíli v rámci doktorátu přednášela, mám občas pocit, že dělníci, jimž přednáším vstupní BOZP mají občas i vyšší IQ, nežli vysokoškoláci. Dělníci mi totiž vždy zodpoví řádně při ústní zkoušce na mé otázky, zatímco vysokoškoláci v odpovědích totálně plavali. Dnes může VŠ udělat každý. Viz Jared Kushner, Said Kaddáfí, kteří získala vzdělání jen proto, že jim to tatíčci zaplatili. A to na prestižních univerzitách. Seminárky se dají koupit, na vyplnění testů stačí průměrné IQ, když jsem slyšela odpovídat absolventy bohemistiky na Masarykově univerzitě na primitivní otázky z četby Kafky v rámci přednášky prof. Kožmína, spráskla jsem rukama. Navíc s nastávající robotizací se předpokládá, že dělníci musí nejen umět číst výkresovou dokumentaci, ale budou muset i programovat. A dělníkům programování nečiní problémy, zatímco polovině absolventů humanitních oborů by asi činilo. Navíc jsem rovněž slyšela, že absolventi nepoužitelných oborů v UK se rekvalifikují například na údržbáře kotlů, instalatéry, protože těch tam je anebo byl nedostatek.

3 0
možnosti
LV

Víte, já jsem asi jen hloupý vysokoškolák, nějak se ve Vašem textu ztrácím. Mohla byste to zopakovat ještě jednou? Děkuji...

0 0
možnosti
Foto

Jelikož dělám BOZP a PO po menších firmách a zároveň jsem vystudovala vysokou školu, kde jsem chvíli v rámci doktorátu přednášela, mám občas pocit, že dělníci, jimž přednáším vstupní BOZP mají občas i vyšší IQ, nežli vysokoškoláci. Dělníci mi totiž vždy zodpoví řádně při ústní zkoušce na mé otázky, zatímco vysokoškoláci v odpovědích totálně plavali. Dnes může VŠ udělat každý. Viz Jared Kushner, Said Kaddáfí, kteří získala vzdělání jen proto, že jim to tatíčci zaplatili. A to na prestižních univerzitách. Seminárky se dají koupit, na vyplnění testů stačí průměrné IQ, když jsem slyšela odpovídat absolventy bohemistiky na Masarykově univerzitě na primitivní otázky z četby Kafky v rámci přednášky prof. Kožmína, spráskla jsem rukama. Navíc s nastávající robotizací se předpokládá, že dělníci musí nejen umět číst výkresovou dokumentaci, ale budou maset i programovat. A dělníkům programování nečiní problémy, zatímco polovině absolventů humanitních oborů by asi činilo. Navíc jsem rovněž slyšela, že absolventi nepoužitelných oborů v UK se rekvalifikují například na údržbáře kotlů, instalatéry, protože těch tam je anebo byl nedostatek.

3 0
možnosti
JK

Samozřejmě nemohu oponovat vašim pocitům, které máte ze svých přednášek BOZP a PO dělníkům a vysokoškolákům. Nemohu je ani potvrdit ani popřít. Pamatuji si pouze, jak lidé obecně přistupovali ke školením napřed BP a PO a pak BOZP a PO na pracovištích, kde jsem působil, a vím, že to brali na lehkou váhu, pokud na to vůbec nekašlali. Poznal jsem i to, jak lidé v praxi přistupovali k bezpečnosti práce, ochraně zdraví při ní a požární ochraně, a dodnes se divím, že se neděje víc neštěstí, úrazů a požárů.

Když jsem psal o vysokoškolácích, měl jsem na mysli lidi, kteří vystudovali vysoké školy skutečně a ne podvodem, ti patří spíš mezi podvodníky. Chápu také, co máte na mysli těmi nepoužitelnými (zbytečnými) obory. Četl jsem rovněž řadu diplomových a vědeckých prací z oblasti filozofie, sociologie a dalších věd, a žasl jsem, jakými nesmysly se zabývají. Ona třeba současná filozofie obecně nebo také politologie jsou spíš pavědy, které se nimrají v kravinách, navíc zcela netvůrčím, mechanistickým způsobem. U prací z těchto oblastí záleží daleko víc na jejich "ozdrojování" a dalších formálních věcech, než na myšlenkách, které přinášejí. Ostatně ony většinou žádné myšlenky nepřinášejí, pouze znovu přežvýkávají už dávno přežvýkané dávné myšlenky.

Pokud jde o dělníky, tak jsou velké rozdíly mezi pracovníky, jejichž profese se označují jako dělnické. Dejme tomu člověk, jehož profese se nazývá kombajnér, musí dnes ovládat řadu polních strojů (kombajn, pluh, secí stroj, rozmetač...), a to zdaleka není jen kroutit volantem, a kromě toho musí být zároveň agronomem, musí ovládat agrochemii atd. Jde o to, jestli se jedná ještě o dělníka. Já jsem ve svých profesích poznal lidi od ředitele přes náměstky, ekonomy, konstruktéry a projektanty, podnikové psychology a sociology, přes karuseláře, metalurgy, pracovníky obsluhující NC a CNC stroje, řidiče, až po lidi z nádvorní party, zametače a svačinářky v jednom velkém strojírenském podniku.

Pokračování

0 0
možnosti
MS

Jsou různé druhy schopností; vedle inteligence manuální zručnost a další fyzické schopnosti, sociální inteligence atd. Nedá se nadřazovat jednu nad druhou, občas se excelence v jedné oblasti snoubí s neschopností jinde. Ovšem dobrý řemeslník má také praktickou inteligenci; je úděsné, když řemeslník ignoruje fyzikální zákony spojené s produktem jeho práce.

S blížícím se kulatým výročím souvisí půvabná definice: Třídní boj je boj těch, co mají méně tříd, proti těm, co mají více tříd.

2 0
možnosti
JK

Ta definice je skvělá. Samozřejmě máte pravdu, že inteligencí je řada. Nechtěl jsem to ale nějak dopodrobna rozebírat. V každé profesi potřebujete také jiný druh rozhledu. Pro každý druh inteligence je však podstatná schopnost myslet v souvislostech.

1 0
možnosti
Foto

Asi takhle, poznal jsem relativně dost inteligentních dělníků, ale víc těch s inteligencí průměrnou či podprůměrnou

Zdroj: https://jaroslavkvapil.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=631028

A jak jste a čím tu inteligenci měřil. A bystře jste rozpoznal, zda se jedná o jedince s inteligencí průměrnou či podprůměrnou?

To jste je nechal dělat testy inteligence?

0 0
možnosti
JK

Já jsem nějaký čas byl také dělníkem a spoustu dělníků znám dost dlouho a dobře, a to se celkem pozná, kdo je chytrý, kdo méně a kdo ještě méně... Víte třeba jak? Inteligentní člověk by se neptal: "A jak jste a čím tu inteligenci měřil?" A teď jde o to, jestli je to momentální výpadek inteligence, nebo křečovitá snaha být vtipný, nebo je to trvalý stav. No a řada takových střípků poskytne dost dobrý obraz o člověku.

0 0
možnosti
BH

Jaroslav Kvapil má z výsledků voleb tak semknuté půlky, že by mohl hýžděmi štípat drát.

1 3
možnosti
JK

To jste odvodil z mého textu? Zdá se že máte slisovaný mozek, zřejmě trvale.

4 0
možnosti
JP

Autor se vymezuje svým ANO i ne opět k panu prezidentovi? Ano (nemohli bychom zakázat tento název strany?), je tu dneska ve státě nějaká divná skupina, která dělá nepořádek. Bohužel jí patří nebo podporuje většina škol a médií. Bohužel i pan Kvapil pro ni píše další argumentační góly (spíš fauly).

2 0
možnosti
JK

Je vám dobře, pane Pavelko? Váš příspěvek je nějak nesrozumitelný. Vymezuje se vůči někomu nebo něčemu a ne někomu nebo něčemu, ale to je otázka stylistiky.

1 1
možnosti
Foto

J90i51ř98í 76T15u96r97n71e68r

28. 10. 2017 14:22

To jste napsal hezky. V této souvislosti mne napadá, že ono oblíbené současné klišé, ve kterém je zpochybňována chytrost vzdělaných a hloupost nevzdělaných, je vlastně projevem jakési politické korektnosti, kterou titíž, kdo toto hlásají, tak rádi kritizují, tedy výraz jakéhosi iluzorního rovnostářství, které se může týkat pouze práv, a nikoli kvalit.

5 1
možnosti
Foto

Nemůžete to prosím propasírovat nějakým internetovým vykladačem myšlenek pro nás hloupé příznivce Miloše Zemana?

2 1
možnosti
Foto

Dost dobré, ba až ,,vděčné" téma;-DR^ A když už autor odkazuje na článek pana P., je pod ním i ,,dost dobrá" diskuze;-) P.S.: nemyslím si, že je to M.Z., kdo dnes dělí ,,lid" na patricie, plebs a ,,ty ostatní", převážně označované za tzv. střed. třídu:-)

1 1
možnosti
JK

Nicméně Miloši Zemanovi patří nehynoucí sláva za autorství termínu "pražská kavárna", na který se Aleš Presler odvolává.

1 1
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik