Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuji. Pro někoho je tón mého textu těžko stravitelný. ;-)

0 0
možnosti

Pane Kvapil, píšete jako profesionál, Pro koho, pro čí prospěch? Nebo proti čemu? Děláte si spolu s homoideologií srandu z rodiny, nejste daleko od označení rodiny za pokrytectví, všichni manželé a manželky žijí jako ty opice podle wikipedie?

Přes všechny sladké láskyplné řeči o těch druhých nenávistnících, co jim jde jen o ten majetek a moc jste se tímto článkem vydal na svůj průvod hrdosti. Jste hrdý na věci, za které byste se měl stydět, tedy zobecňujete i schvalujete vše. A tyto nové věci, podobně jako tvrdí marxismus, jsou lepší než ty staré konzervativní. Takže nový boj proti lidem, kteří svobodně uvažují, mluví a jednají, a to díky pravdě zjevené

v čase. Dejte se dohromady a nezavádějte lidi do omylu, nejen ohledně muže, ženy a dětí.

0 3
možnosti

Kde jste to vzal, že bojuji proti svobodně uvažujícím lidem? Jednak já proti nikomu a ničemu nebojuji. S takovou terminologií jděte do háje. Rovněž tak nepíšu pro někoho ani v něčí prospěch. Jednoduše upozorňuji na předsudky, kterými mají zablokovanou mysl mnozí ti vaši svobodně uvažující lidé. Jenže to je pro vás nejspíš těžko pochopitelné. Homoideologie? Co je to za otřesný patvar?

Já si dělám srandu z rodiny a vydávám se na nějaký svůj průvod hrdosti? Promiňte, pane Pavelko, ale tohle, co se snažíte tvrdit, je jednak zlovolné a jednak idiocie. Celý druhý odstavec vašeho příspěvku jste si zkonstruoval na základě vašich velmi pomatených představ a se mnou nemá nic společného.

Definujte mi, co vy rozumíte pod pojmem rodina. A když už jste přišel s tím pojmem pokrytectví, každý, kdo slovně uctívá rodinu a manželský svazek a přitom udržuje mimomanželský poměr, nebo má milostné avantýry, se chová pokrytecky. No a tradiční katolická rodina byla především pokrytecká. To ale nebylo ani tak vinou členů těch rodin, ale spíš katolické církve, která kladla na obyčejné lidi žijící v rodinách nesplnitelné požadavky.

Já vám něco poradím. Zbavte se takových pitomých nálepek, jako je homoidologie, které nemají s normálním životem nic společného a pokuste se uvažovat prostým selským rozumem. Pak vám snad dojde, že pochody hrdosti, jakož i jiné jsou šaškárny, na které se nabalují různí aktivisté sledující různé politické cíle, a dojde vám možná také, že lidé s odlišnou sexuální orientací mají mít zajištěna stejná občanská práva jako jiní lidé, tady i právo na život v právně zajištěném partnerském svazku a právo vychovávat děti. Tím rozhodně žádnou tradiční rodinu neohrožují.

Mimochodem, aby vám bylo jasné, jsem 40 let ženatý s jednou ženou a vychovali jsme dvě dcery, které se v životě dobře uplatňují.

2 0
možnosti

Krásný článek. :-) Potěšilo mě, že to není emotivní výplod s náboženskými prvky, ale racionálně uchopený problém.

Ne každý to tak vidí. Přiznám se, že jsem se v diskuzích nechal až příliš unést tou hloupostí, kterou někteří předváděli. Pak šla diskuze do kytek. Tady to není zase tak tragické a přitom jen stačí trochu logicky uvažovat, aby se zjistilo, že homosexualita, adopce a sňatky nepředstavují pro společnost žádné riziko.

Už jsem to někde zmiňoval. Nelíbilo se mi, že někteří jsou v otázce dětských práv nekonzistentní. Nelíbilo se mi, že chtějí porodnost a vyšší počet sňatků mezi muži a ženami podpořit tak, že zakážou průvody, neumožní adopce a neumožní sňatky homosexuálů. Podle mě cesta zákazů nikam nevede.

1 0
možnosti

Děkuji. Já sice v žádných průvodech ani v aktivismu různého zabarvení nespatřuji valný smysl, nicméně v zákazech také ne. Otázka vztahu většinové veřejnosti k homosexuálům a jejich rovnoprávnému postavení ve společnosti nevyřeší průvody ani činnost aktivistů, zvlášť když se na to nabalují nesouvisející politické zájmy různých skupin.

Jisté je, že homosexuálové mají nárok na právně zajištěný partnerský život, jakož i na výchovu dětí, jako kterýkoli jiný člověk. A v diskuzích o těchto tématech nemají co dělat předsudky.

1 0
možnosti

no Vy teda dostanete v diskuzi za usi...bych rek

ale popsal jste logicky a lidsky to, o co jde

diky za to

2 0
možnosti

Už jsem dostal, ale trvalo mi, než jsem z jednoho člověka vymáčkl, že prostě nesouhlasí s tím, aby homosexuálové mohli adoptovat děti, protože registrovaným partnerstvím jsme jim udělali už dost velký ústupek a další ústupky jsou nebezpečné. ;-)

1 0
možnosti
Foto

JaroslaveR^R^R^ článek skvělý od á do zet... To zásadní,proč prosazování celibátu, by mělo být běžně v učebnicích. Málokoho napadá ona souvislost, že ke Kosmasovi chodili ti žebraví chlápci, co jeho paní Božetěše smrděli, ale on jim naslouchal... aha? paní?... mimojiné se velice milovali. Doba církve, která ještě nebyla vítězná a duchovní mohli -ač s překážkami, být ženatí. Ale pak najednou uzákoněný celibát se vším všudy pár roků po vzniku Kosmovy kroniky.. církev už prostě něco má...a velmi velmi nerada by o něco přišla mnoha příbuznými. A to o těch šimpanzech je kouzelnýR^:-) děkuju za výborný článek

3 0
možnosti

Já děkuji vám za vlídná slova. Ne každému však takový ten článek připadá. ;-)

1 0
možnosti
Foto

R^:-)Moc pěkné zamyšlení, pane Kvapile, a na diskusi je velmi patrné, jak těžké bývá pohlížet na jednu věc z různých pohledů.

3 0
možnosti

Děkuji a s tou diskuzí máte pravdu. Ačkoli ve skutečnosti moc lidí nediskutovalo. Hlavně Svoboda, jako vždy, a ničím nepřekvapil. Zato Jan Švadlenka mě poněkud vyděsil svými názory. V souvislosti s tím, co sem psal dosud, je mi divné, jaké k této problematice zaujímá stanoviska.

0 0
možnosti

(Kolik si kdo může dovolit nemanželských dětí...?)

Driv bylo v te tradicni a dnes velmi opvovane rodine nemanzelskch deti az az...to si panove tvorstva mohli krasne dovolit, proste se k nim nehlasili. Takove byli zakony. Ty samozrejme tvorili muzi. A s prostitutksmi do veze nebo do vezeni...

1 0
možnosti

Sice se projevujete poněkud radikálně feministicky, ale v tom, že zákony tvořili po staletí muži, máte pravdu.

0 0
možnosti

Ta věta pana Kvapila, ve které tvrdí, že šimpanzí společnost může být šťastnější, než společnosti lidské, je tak kouzelná, že si zaslouží svůj samostatný rozbor. Dovoluji si podstatnou část té věty, která charakterizuje opičí společnost, znovu ocitovat: "jako celek i z pohledu jednotlivých členů může být daleko šťastnější a přirozenější než společnosti lidské".

Pan Kvapil totiž říká, že šimpanzí společnost může být daleko šťastnější nejen jako celek, ale dokonce "z pohledu jednotlivých členů". Opravdu by mě zajímalo, jak pan Kvapil zjišťoval pohledy jednotlivých členů šimpanzí společnosti. Jak ksakru zjistil, co si opičky myslí o štěstí? Ale pak mně to došlo. Pan Kvapil je přece bývalý novinář, takže prostě jen vzal diktafon a domluvil si opičáky schůzku. Zatímco lidský jedinec na otázku "Co je štěstí?" odpovídá poněkud nejasně a vyhýbavě "Muška jenom zlatá", šimpanzí respondent na otázku naprosto přímočaře odpoví: "Nejlepší je, když to děláme všichni se všema!". A z toho pan Kvapil pochopitelně odvodil, že šimpanzi jsou "daleko šťastnější a přirozenější než společnosti lidské". Přirozenost a přirození přece není to samé.

0 0
možnosti

Jak jsem začal číst tento váš příspěvek, hned mě napadlo, že to bude pokus o humor (všimněte si, jak jsem bystrý). Víte, pane Svobodo, dělat humor je velké umění. A když to neumíte, buďte radši vážný.

No ne, vážně, trefil jste se téměř přesně. Akorát, že jsem si s bonoby nedomluvil schůzku a nepoužíval diktafon, ale komunikoval jsem s nimi e-maily. Většinou mají ale příšernou gramatiku. Tu čilubštinu musí ještě pilovat. Francouzština, kingwana a kikongo jim jdou lépe. Avšak ten, který mi odpovídal na otázku - co je štěstí?, se vyjadřoval spisovně. Takže řekl: "Nejlepší je, když to děláme všichni se všemi."

A ještě vážněji. Občas mám dojem, že s opičáky by možná byla lepší domluva než s některými lidmi. Co říkáte, pane Svobodo? ;-)

0 0
možnosti

Když tak přemýšlím o tom, proč se stále častěji píše o pomalém zániku takzvané západní civilizace, a jaké to má příčiny, tak minimálně nyní jste jednu příčinu odhalil. Ve svém článku totiž pokládáte tuto otázku: "A kde je řečeno, že tradiční rodina je to pravé ořechové?" Pokud v naší civilizaci začnou přibývat lidé, kteří se začnou takto ptát, tak je jasné, že naše civilizace míří přímou cestou do kopru.

Ve svém článku vyslovujete dost odvážné tvrzení, cituji: "to, čemu se dnes říká tradiční rodina, vzniklo kvůli právnímu zajištění majetku a kvůli jasnému stanovení, kdo má na jaký majetek nárok". Následně uvádíte, že tradiční rodina se vlastně stala "nástrojem církevní moci k ovládání lidí, hmotnému vydírání a hrozeb". Následuje tak strašidelný výčet nebezpečí, které jsou spojeny s tradiční rodinou, že výstižnější by bylo, kdybyste jednoduše napsal, že tradiční rodina je metla lidstva.

Psychologové celého světa v nespočtech studií zkoumali, jaký vliv na lidskou psychiku, vyrovnanost, empatii, inteligenci a kreativitu má výchova dětí v různých modelových rodinách. A zřejmě pro Vás bude nesmírným překvapením, že bezkonkurenčním vítězem je ona rovnice "máma + táta = děti", o které Vy pochybujete, jestli je to "pravé ořechové".

Ale opravdu nejkolosálnější je závěr Vašeho článku, v němž společnost šimpanzů charakterizujete slovy "jako celek i z pohledu jednotlivých členů může být daleko šťastnější a přirozenější než společnosti lidské". Ujišťuji Vás, že kdybych byl šimpanz, tak Vám ze srdce zatleskám.

0 0
možnosti

To je pro mě skutečně úžasné překvapení, že nejlepší uspořádání je máma, táta a děti. Jsem 40 let ženatý s jednou ženou a vychovali jsme dvě zdravé a schopné dcery, které milují nás jako rodiče a my zase je. Ve společnostech naší kulturní oblasti ano. Avšak právě naše společnost dospěla do stadia, kdy je schopna akceptovat, že to někdo může vnímat jinak, a že jejich pojetí je rovnocenné tradiční rodině. Tedy společnost je to schopna akceptovat, kromě pokryteckých svíčkových bigotních pámbíčkářů, ke kterým se s úspěchem postupně přiřazujete zrovna vy.

Klidně si spekulujte, proč jsem to napsal tak, jak jsem to napsal. Obávám se, že i kdybyste spekuloval tři dny a čtyři noci, se svým stereotypním myšlením na nic nepřijdete.

Mám ale otázku k poslední vaší větě. Doufám, že se kvůli ní neurazíte, a když ano, nedá se nic dělat. Píšete, že kdybyste byl šimpanz, tak mi ze srdce zatleskáte. A já se ptám - není tomu tak? ;-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS