Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O Kainorovi jsem kdysi psal dost obsáhle. Jako umělec to byla absolutní špica, Jako člověk...;-€Malinký člověk, padá zas a zas

ta země matička,

jak ta s ním nakládá...!!

1 0
možnosti

Děkuji. Řekl bych, že jsi poskytl trefné hodnocení.

0 0
možnosti
Foto

díky... mám net nanic... radost z blogu mám jako blázen...( ted to píše:))) děkuju Vám Jaroslave, krásný, krásný:-)

2 0
možnosti

Já moc děkuji vám za milá slova. Pokud vás ten článek potěšil, jsem velice rád. :-)

0 0
možnosti

Díky, jeho verše mě vždycky dojímaly. Mimoděk (jako vzpomínka) jeho "Malá nádraží" : " Jsou ještě malá nádraží-kde na nás nikdo nečeká-najednou máme bílou duši z bezu-najednou je v nás příliš z člověka..."

1 0
možnosti

Ano, tohle Kainar uměl. Byla to jedna z poloh toho mnohovrstevného básníka. Jeho verše dojímaly, někdy i mrazily, někdy vyjadřovaly i nekonečný žal.

1 0
možnosti

Skvělý recitál pana Alfréda Strejčka ke stoletému výročí Kainarova narození 13.6.t.r. v brněnském Sono Centru.

1 0
možnosti

Bohužel jsem neviděl, ale mohlo to být výborné. R^

0 0
možnosti
Foto

Josef Kainar byl skvělý básník... Chyba je, že se zapletl do politiky - to by žádný umělec neměl dělat. Režimy se mění, ale díla talentovaných tvůrců zůstávají... Jo, v té době se angažovanost umělců přímo vyžadovala, a mnozí tomu podlehli. Díky za vzpomínku. :-(

1 0
možnosti

Skvělý básník byl, o tom nemůže být pochyb. Pokud jde o tu angažovanost, tak v té době se "lámalo", kdo kam patří. Kainar a Mikulášek (oba skvělí básníci) pocházeli z jednoho města a byli i přátelé (Mikulášek byl o sedm let starší). A zatímco Kainar se rozhodl pro normalizaci, Mikulášek proti ni a dostal se na index. A právě za tím Kainarovým rozhodnutím měla stát jeho žena, která nechtěla někde živořit a tak.

Ono jako by o nic nešlo, Kainar záhy zemřel. Nicméně to, kam se přiklonil, bylo zcela proti smyslu jeho celé tvorby. (Byl například autorem prvního českého absurdního dramatu "Ubu se vrací aneb Dršťky nebudou" z roku 1949, které je hodnoceno jako jedna z nejvýznamnějších českých her, a byla režimem zakázaná.)

Komunistům samozřejmě šlo o to získat takové tvůrce, jako byl Kainar. Lidi si potom mohli říct - když tomu tleská i Kainar, tak to nemůže být tak špatné, což pak dodávalo normalizačnímu režimu legitimitu. Proto jsem tohle jeho počínání také vzpomínal.

0 0
možnosti
Foto

Díky za vzpomínkuV. Mám ho moc ráda.

3 0
možnosti

A já jsem rád, že pořád ještě Kainar lidem něco říká. Díky.

1 0
možnosti

Takže si z vás dělá dcera legraci. Doufám, že v dobrém. Kuře v hodinkách si také pouštím, ale ještě častěji Obelisk. Kainar byl opravdu inspirativní básník a texty měl skvělé, což asi souvisí i s tím, že hrál, rozuměl hudbě a měl pro ni cit.. ;-)

1 0
možnosti

p. Kvapil, já tím jejím bonmotem jsem nadšen. Co lepšího si tvůrce - např.J.Suchý - již v učebnicích, lidově u táboráku ..., podobně pak Kainar může přát, když se ten jejich odkaz naprosto přirozeně šíří dále, napříč generacemi ! Pak i dceru vyzývám, aby se již odstěhovala, nejlépe do Města R, podobně žádám, aby mne ostříhala, klidně dohola, mj. na chalupě již pípu máme, tak tedy ještě pořídit skříň , aby bylo kam vložit to štěně piva. Taky je možno : Na jabloni hrušky zrají, na piano žáby hrají, kočka píše úkoly, kohoutek jde do školy ... :-)

1 0
možnosti

Díky za připomenutí. Já si to Kuře v hodinkách spouštím dodnes ... Libé, že se to i generačně přenáší ! Dotaz na dceru - Kde mám to kuře k obědu, (zase mi něco bylo snědeno) ... !? Její odpověď je jasná ... To by Kainar ani netušil ... :-)

2 0
možnosti

To nad vaším textem je moje odpověď pro vás.

0 0
možnosti

Básníkem byl geniálním, no a k tomu okolo už musíme být velkorysí, zase nebyl žádným sekýrníkem, kterej by třeba vyhazoval studenty ze škol jako jiní, atd.

2 0
možnosti

Já ho taky nijak neodsuzuji, což jsem ostatně napsal v textu. K vyhazování studentů ze škol a jiným věcem neměl však už příležitost.

Geniální básník byl.

0 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik