Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pane Kvapil, vracím se k "jako děti....." Ptal jsem se prostřednictvím vnučky profesora gymnasia. Ten řekl měkké, ale pak se zamyslel a řekl, jsou tam děti, tak asi tvrdé. Nedalo mi to a zavolal jsem na Ústav pro jazyk český. Paní dost nejistě se přiklonila k měkkému i když prohlásila, že takové věty jsou na předělu a neměly by být v diktátech ani na středních školách.

0 0
možnosti

Vám to nedalo? Tak dobře. Jestli tomu ale dobře rozumím, tvrdé "y" neřekl nikdo. Já jsem se řídil podle toho, jaký smysl ve větě výraz "jako děti" má. Jak se na něj lze zeptat. No a došel jsem k závěru, že "jako děti" odkazuje na čas. Kdy jsme to slýchávali? Odpověď: v dětství, v mládí, když jsme byli dětmi..., čili jako děti. Kdybyste tam napsal kterýkoli z těchto výrazů, ani by vás nenapadlo psát slýchávaly. Když ale napíšete jako děti, může si to samozřejmě někdo interpretovat tak, že to slýchaly děti, kterými jsme tehdy byli/y. Ovšem nevyjádřený podmět "my" se vztahuje k současnosti, kdy už dětmi nejsme a jedná se tedy o podmět bezrodý, tudíž měkké "i". Takže souhlasím s paní z Ústavu pro jazyk český, že by se takové formulace v diktátech vyskytovat neměly. Já bych se jim vyhnul radši vůbec. Připomněl jste mi jeden fórek: "Na stromě měl špaček bydlo. U bydla měl bidlo. Zafoukal vítr a obě b-dla spadla." Jaké tam bude i/y? Prý tam mohou být obě. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Je to tak a karma, pane Kvapile.R^

4 0
možnosti
Foto

Tahle komedie má přívlastek: - Víra lidí ve Stát. Problémem nejsou špatní lidé, nebo nedotažené či chybějící reformy. Problém je samotný systém, což si lidé neuvědomují a tak doufají, že v dalších volbách se objeví Mesiáš, další reforma nás zavede do šťastné prosperity! Ne, neobjeví a nezavede.

Edmund Burke mluví o omylu velmi jasně. „Marně mi říkáte, že vlády jsou dobré a selhávají jen kvůli zneužití. To ta věc! Ta věc samotná je zneužitím! "

0 1
možnosti

Zase ta vaše obehraná písnička, že by to šlo bez státu. Ujišťuji vás, že kdyby odpůrci státu nějak prosadili, co chtějí teď, brzy by zavedli nějakou formu státu. To, pro co vy pládujete, je nereálná iluze.

3 0
možnosti
Foto

Spřádám podobné úvahy, dokonce mám na to téma rozepsaný článek, který má v pracovním názvu "systémová selhání". A opravdu se mi to jeví podobně, jak píšete vy. Proč by se měl chovat Zeman jinak než Zeman, Sobotka jinak než Sobotka a Babiš jinak než Babiš. Systém selhává v tom, že je jim to jaksi umožňováno. Že prezidentem není obecně respektovaná uvážlivá osoba, premiérem není silný,schopný a zásadový manažer a aktuálně nejsilnější politickou silou v zemi je jakási koupená firma, která si spíše ekonomicky než ideologicky kupuje voličský kapitál. Pokud si většina národa uvědomí, že to není dobře, může to ovlivnit a nemusí se pak divit, že je to tak, jak právě vidíme.

4 0
možnosti

Ano, vaše úvahy jsou velmi podobné těm mým. Já jsem ještě zapřemýšlel o tom, proč se to tak stalo, respektive proč se muselo stát to, čeho jsme nyní svědky.

0 0
možnosti

Pane Kvapile, Váš úsměv dokládá, že máte rád situace, při kterých je možné se zasmát . Ztoho důvodu píšete jistě i tento blog. Je velmi humorný, ale je to ten humor takzvaně křečovitý.Prosím uvolněně se a pište s nadhledem a bude to jistě lepší.

0 5
možnosti

Já v žádné křeči nejsem a píši s nadhledem. Vám to ale tak nepřipadá. Možná jste sám v křeči. ;-)

4 0
možnosti
Foto

Omylem jsem vám dal Karmu tak si prosím odečtěte Jedu totiž tramvají a ani ne na pivo.

Nepřečetl jsem to celé vaše myšlenka že Miloš Zeman čekal na to až se vyčerpá politická garnitura je absolutně naprosto chybná.

Jakkoliv mi Miloš Zeman byl tehdy nesympatický tak jsem uznával jeho nárok na prezidenta kandidovat v roce 2003 a být zvolen.

To že ho tedy jeho strana podtrhla mě velmi potěšilo. Naprosto dokonalé rozumím jeho rozhořčení.

Blíží se moje stanice a tak jen krátce. Jediné co Miloše Zemana vynesl na prezidentských stovek a patrně mu tam zajistit dalších pět let je přímá volba.

Omlouvám se za chyby vzniklé hlasovým vstupem.

0 4
možnosti

To už jste dal podruhé omylem. Jestli vás vaše podvědomí nedonutí kliknout na karmu, protože cítí, že byste ji měl dát, i když se mysl zdráhá? ;-D Poradíte mi, jak to mám udělat s tím odečtením vaší karmy?

K tomu, co píšete k M. Zemanovi. Asi by bylo správnější napsat, že vy si myslíte, že moje myšlenka... je absolutně naprosto chybná...

2 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik