Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. S. Omlouvám se za to dvojité "n". :-)

0 0
možnosti

Přesně řečeno, dobře napsáno! Jako většina vašich článků, které nejspíš právě proto nemají nijak závratnou čtennost a karmu. Zdá se, že většině zdejších čtenářů chybí smysl pro humor, nechápou ironii a "složité" uvažování. Upřednostňují totiž jednoduchá, lehce srozumitelná a rázná řešení. Někdy je to tu jako ve filmu Obecná škola - největší úspěch mají různí igorové hnízdové. ;-)R^

1 0
možnosti
JK

Jo ahá, čtenost. Nevšiml bych si toho, kdybyste mě na to neupozornil. Jinak vám děkuji. To je jasné, že lidé většinově upřednostňují jednoduchá, lehce srozumitelná a rázná řešení. K tom totiž stačí pocitově vyjádřit buď jen jasný souhlas nebo nesouhlas a nenutí nikoho myslet. Kdesi jsem četl, že člověk ve svém vývoji udělal dvě chyby - postavil se na zadní a začal myslet. Z toho prvního bolí páteř, z druhého zase hlava. A ještě něco se mi vybavilo. A sice, co napsal Stephen Leacock v povídce "Velký detektiv" z "Literárních poklesků", k průvodci velkého detektiva, jak to stanovil Conan Doyle v postavách Holmese a Watsona. Příběhy Sherlocka Holmese vypráví právě Watson, což pak začali kopírovat další autoři. Leacock toho vypravěče nazývá chudáčkem blbečkem a píše o něm: "Jinými slovy náš chudáček blbeček je vypravěč k pohledání. Ať je čtenář sebetupější, může se utěšit alespoň tím, že blbeček je ještě tupější než on." A mnozí lidé potřebují takto srozumitelně, jasně a bezproblémově formulované názory, o kterých netřeba hloubat. Vezměte si oblibu třeba Blesku a v kontrastu oblibu časopisu Česká sociologie a je to jasné. No a já se snažím psát způsobem, který je někde uprostřed mezi těmito dvěma krajnostmi. Karmu nějakou mám, ale ne závratnou. Mám se ale kvůli tomu podbízet? Na to jsem už moc starý. A konečně je mi milejší, když si mé texty čtou lidé, jako jste třeba vy, kterým mohou něco dát, nebo je případně k něčemu inspirovat nebo podnítit k zamyšlení.

Vždy jsem získával zájem publika postupně. Když jsem dělal v novinách, stávalo se, že při nějakém osobním setkání si někdo vzpomněl na nějaký můj dávnější text, který na něj zapůsobil. Já si přitom už těžko vybavoval, že jsem něco takového vůbec napsal. Ale bylo to velmi potěšující a posilující.

Ještě jednou děkuji.

0 0
možnosti
JS

Je zajímavé, že odbornost mnohých diskutérů Vám připadá směšná, ale k odbornosti blogera pana Jiřího Turnera jste nejen pozoruhodně benevolentní, ale dokonce s jeho názory vyjadřujete vřelý souhlas.

Pan Turner vyslovil tezi, že "v arabském světě teologický antisemitismus prakticky neexistuje" a také prohlásil, že "muslimové byli v době svých historických expanzí dosti tolerantní vůči Židům i křesťanům". Tyto výroky zřejmě považujete za odborné.

Já jsem v diskusi citoval Korán, jehož mnohé texty naprosto názorně dokládají, že antisemitismus je nedílnou věroučnou součástí islámu, a tuto skutečnost podporují nejen dochované výroky se Sbírky výroků Proroka, životopis Proroka a historická díla z pera muslimských historiků - například Ibn Ishaka, ale také historická data z nespočtu kronik Blízkého východu, Mezopotámie, severní Afriky a západní Indie, které dokládají rozsah masakrů, kterých se dopouštěly islámské invazní armády na Židech a křesťanech.

Sám pan Turner dokonce prohlásil, že není odborníkem na Korán, přesto si dovolil vyslovit tak smělý výrok, že antisemitismus není teologickou součástí islámu.

Pan Turner se snaží z nějakého důvodu obrousit hrany islámu a vykreslit ho v pozitivnějším světle. Vy mu k tomu asistujete. To klidně můžete. Ale těžko můžete argumentovat odborností.

Vy se taktéž ve svých textech vyjadřujete k nespočtu politických, náboženských a kulturních témat, a pochybuji, že na všechna tato témata jste expert. Proto tolik záleží na věcné argumentaci - na faktech. Já jsem v textu Jiřího Turnera rozpoznal islámský apologetismus. Momentálně se na příkladu evropského antisemitismu snažil relativizovat antisemitismus islámský, který však v současnosti představuje nejmasovější formu antisemitismu.

Turnerovo varování před fanatismem v tomto kontextu nezní příliš věrohodně. Znovu opakuji, že k smíchu na tom není vůbec nic.

2 0
možnosti
JK

Myslíte, že na tom není nic k smíchu? Mně je teď k smíchu, s jakou neúmornou vehemencí se mě snažíte přesvědčit o pravdivosti svého hodnocení smyslu textu pana Turnera. Vám jeho varování nezní věrohodně a já se tomu nedivím, protože například právě tento váš příspěvek vykazuje známky fanatismu. I když vás mám za uvážlivého a sečtělého člověka, vaše skálopevné přesvědčení, že vy to hodnotíte správně, je fanatické. Nikde není řečeno, že vy si texty Koránu vysvětlujete správně a jediným možným způsobem.

0 0
možnosti
PS

Tak nevím, co přesně chtěl básník říci. Jako že se máme tlemit, dělat humor ale o nic se zas až tak nestarat? Ale to je přece život. Taky měl autor něco na srdci a sedl a vypsal se z toho , tak proč by nemohli třeba v diskuzi i jiní napsat co je trápí. A mnohdy jsou tito psavci skutečně většími experty než výše jmenovaní, protože ne postrádají selský rozum. Nemusíme se strašit filmy, stačí skutečnost okolo a to , že naši představitelé problémy neřeší, ale naopak je cíleně vytváří.

2 1
možnosti
JK

Pane Stuchlíku, jestli jste si z mého textu odvodil, aby se tlemil, dělal humor, ale o nic se zas až tak nestaral, tak snad nechci ani vědět, jakými cestičkami se ubírá vaše mysl. Kdo má selský rozum? Ti, kteří šíří paniku? Jo tak to potom jo. Ty filmy, o kterých jsem pasl, mají velkou oblibu, nebo to chcete popřít?

0 0
možnosti
Foto

máte pravdu že těch odborníků tu je spousta;-D

a pročítat komentáře je občas na hlavuR^

1 0
možnosti
JK

Přesně tak, ale oni to neradi slyší a čtou. ;-)

0 0
možnosti
DT

Smějící se bestie + myslím, že to byl Heyndrich, kdo řekl, že Češi si umí jen brečet do piva.. No a když jste nakousl ty experty na cokoliv a já to pivo, všiml jste si, kolik fotbalových, hokejových či tenisových trenérů vysedává po hospodách??

1 0
možnosti
JL

Tito ''experti'', jsou schopni naroubovat své, většinou nedávno, samostudiem nabité znalosti, snad úplně na všechno.:-)R^

1 0
možnosti
JK

Ano, to jsem si také všiml. A je řeč o čemkoli, vždy skončí u imigrační krize a u toho, že nás muslimové zotročí. A děkuji. :-)

1 0
možnosti
AK

Myslím si, že daleko nebezpečnější než hovořit o vážných věcech s humorem je, když někdo vypráví nesmysly s vážnou tváří.

Vždycky najde dost hlupáků, kteří jsou schopni to brát vážně a začít podle toho jednat.

Imigrantská krize v EU je jedním z důkazů.

1 1
možnosti
JK

To máte jistě pravdu.

0 1
možnosti
Foto

Vono je to s tím humorem asi tak, jako s oním rčením za kom: ,,lidí je dost, ale na práci je jich málo". Ač v mnohém se ani to příliš nezměnilo;-)

1 0
možnosti
JK

To je fakt, ale ono není lehké dělat humor. Je spousta špatného humoru. Ale pohoršovat se nad ním je hloupé.

1 0
možnosti
VF

Občas si říkám, že se chovám jak puberťačka, když na některé příspěvky odpovídám starými, přímo historickými vtipy. Aj na stařečka Pagáča s láskou vzpomínám. Ve vtipech je hromada moudra.

Někteří lidé se vtipům smáli, až se za mříže popadali.;-)

3 0
možnosti
JK

To děláte dobře, že odpovídáte vtipy. Například ten, co jste nyní vzpomněla, je výborný. Když jsem ho slyšel poprvé, také jsem se papodal, vlastně popadal. Popadat se jest třeba, neboť kdo se nepopadá, tem papuká, tedy popuká, jako jistý kaprál Hauptwerk ve Vídni.

0 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik