Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vyjádřit svůj názor je každého právo. Každého! Meze jsou dány. Netřeba je ani omezovat, ani rozšiřovat. Že jsou názory i ,,názory" různé, i to je přirozené. Že se s nimi dá i manipulovat a ovlivńovat je, i to je realita. Že není až tak těžké rozlišit, co, jak a kým, a také proč je ovlivnit, potažmo i zneužít, i to se dá rozpoznat.

Nakonec už K.H.B., viz.: ,,Car necar, svátek nesvátek, mně je všechno rovno, ...";-)

Úctu k ,,nějakému" datu, dtto personě, nelze nařizovat. Rozdíl mezi tímtéž datem v různé době pak lze težko srovnávat, pokud vůbec. Ovšem obě data jsou ,,politikum":-)

2 0
možnosti
JK

Obě data jsou jistě politikum. Ovšem politikum je v podstatě všechno. Vždy mě udivuje, když někdo tvrdí, že se o politiku nezajímá, protože je to nesmysl. Politika je v zásadě vše veřejné, viz polis = obec.

Úctu k tomu i k tomu nelze nařizovat, nicméně se to dělo přes čtyřicet let a předním zase šest let, ale k jiným osobám a datům.

A jinak, tuším, že to byl Caesar, kdo řekl něco v tom smyslu - ať mě nenávidí, hlavně, že se mě bojí.

1 0
možnosti
Foto

Pane kolego Kvapile, vztah k Václavu Havlovi je stejný jako vztah ženy k nevěrnému manželovi.

Za svobodna ho za jeho "výkony" obdivuje, ale za vdana ho za ně kritizuje, protože se soustřeďuje hlavně na cizí zahrádky.

Takže to, že jsme Havla kdysi obdivovali a milovali, neznamená, že ho dnes, za jeho celkový výkon, nemůžeme kritizovat.

Podle mnohých totiž Havel vstoupil na nebesa, což není přijatelnné.

1 0
možnosti
JK

Pane Hermánku, ač jste to zřejmě nezamýšlel, dotkl jste se podstaty problému. Havla jsem uváděl jako příklad, mohl jsem zvolit jinou osobnost, která nebyla přijata poté, co vstoupila do prostoru, kde se tvoří dějiny, abych tak řekl. Havel je však obecně známým.

Je to snad výrazem toho, čemu se říká čecháčkovství, že u nás musíme každého hned pošpinit, když se schyluje k jeho jakési adoraci? Zatímco jiné národy jsou spíš hrdé na své velké osobnosti (aspoň ti tak vypadá) a radši přehlížejí jejich nedostatky, česky člověk je šťastnější, když zjistí, že slavný člověk byl ve skutečnosti stejně ubohý, jako je on sám. Možná je to ale stejné i u jiných národů.

Ano a přesně na tuhle čecháčkovskou strunu hraje prezident Miloš Zeman, proto má u řady lidí úspěch. Proto také musel znectít Ferdinanda Peroutku, který před tím, než ho Zeman připomněl, veřejnost vlastně nijak nezajímal. Pokud v tom ale nebyl ještě nějaký temnější záměr M. Z.

0 0
možnosti
Foto

Jaroslave, pěkné zamyšlení, každopádně ač jsem měl k Václavu Havlovi výhrady, nikdy jsem nezpochybňoval, že je president. Prostě tak to bylo a jak vše bylo, nechť hodnotí historie. Jsem ale rád, že už za mě nikdo hlavu státu nevolí, že mohu já, byť by svým hlasem. Jen bych si přál, aby měl vždy člověk možnost vybírat z osobností. Ne , jak tomu bylo při poslední volbě, kdy se vybíralo z menšího zla.

1 0
možnosti
Foto

Pavle, to jsou jen sny. Vždy a všude je zvolen ten, kdo získá nejvíce hlasů.

A pokud nějaká osobnost toho není schopna, pak není tou osobností, za jakou se pokládá.

P. S. Třeba velmi úspěšný krupiér vůbec nemusí takovou osobností být.

0 0
možnosti
Foto

Tady jde o adekvátní formu protestu. Jestliže voliči vyjádřili své mínění ve volbách písemně (zaškrtnutím kroužku na hlasovacím lístku), že Zeman má sedět na Hradě za trest po dobu pěti let, tak jedinou vhodnou formou protestu proti trestu je opět písemná forma. Doporučuji prosebné petice za Zemanovo osvobození.

0 0
možnosti
JK

Adekvátní forma protestu? To jako určuje kdo? A proč by měla být forma protestu vlastně adekvátní? Vy také nereagujete vždy adekvátně, ve skutečnosti je u vás adekvátní reakce podle mého spíš zřídkavý jev a nikdo vás zákonem neomezuje.

0 0
možnosti
Foto

J85a63n51a 82M88a23j94o25v95á

21. 11. 2016 0:22

Demokracie nejsou jen volby, ale i ten vyjádřený názor beze strachu, že může být trestán. Vnímám to jako velmi důležité.

Vždycky, když čtu o té šílenosti (dobrá, návrhu zákona) proti hanobení prezidenta republiky, paradoxně mi naskočí dětství a Večerníček O Rumcajsovi. Konkrétně ta část, kde se na dílně objeví cedule "Pro urážku starostenské nohy nadosmrti zavřeno". Tak bychom měli koukat, abychom tak nedopadli.

4 0
možnosti
JK

Přesně tak. Mě děsí, že si něco takového někdo vůbec může dovolit navrhnout. Místo toho, aby usměrnili konání prezidenta, tak budou rovnat půlku národa.

1 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik