Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pěkný článek, který by skoro mohl napsat i nějaký křesťan :)

Dovoluji si jen něco doplnit. Správně uvádíte, že o sepnutých rukou se v Bibli nic neuvádí. V Bibli je totiž zdůrazňován obsah modlitby a nikoli její forma. Názorně to uvádí Kristus: "A když se modlíte, nebuďte jako pokrytci: ti se s oblibou modlí v synagógách a na nárožích, aby byli lidem na očích; amen, pravím vám, už mají svou odměnu. Když ty se modlíš, vejdi do svého pokojíku, zavři za sebou dveře a modli se k svému Otci, který zůstává skryt; a tvůj Otec, který vidí, co je skryto, ti odplatí." Asi bychom jen těžko našli praktičtější návod k modtlibě.

Co se týče takzvaných "manter". I k tomu Kristus v Bibli hovoří: "Při modlitbě pak nemluvte naprázdno jako pohané; oni si myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov. Nebuďte jako oni; vždyť váš Otec ví, co potřebujete, dříve než ho prosíte."

Proto je také nejlepší modlitbou k Bohu: "Prosím, dej mně to, co je pro mne nejlepší". Nemusejí to být vždy jen příjemné věci, může to být nějaká forma poučení, prozření a dokonce i bolest. Bible je v tomto ohledu velice praktická a realistická.

1 0
možnosti

Křesťan asi ne, protože si v textu místy tropím legraci. Nicméně ta Kristova slova jsou velice moudrá a pravdivá a jen to koresponduje s tím, co si myslím o Bibli, že je to moudrá kniha.

TO, co říká o pohanech, nemohu já ze své pozice ateisty posoudit, protože v této otázce jde o to, která víra je pravá. Pro mě není žádná pravá, nebo některá "pravější" (i když pravější je blbé slovo). Vím ale, že věřící všech náboženství soudí, že bůh nebo božstva, v něž věří, je ten pravý/jsou ta pravá.

Osobně se k nikomu nemodlím, protože se snažím všechny své problémy a mých blízkých řešit sám a děsně nerad někoho o něco žádám či prosím. Samozřejmě některé problémy, třeba zdravotní, sám vyřešit nedokážu a s nimi se obracím na lékaře. Stalo se mi však už víckrát, když jsem svými silami řešil nějaký svůj problém, že se mi nečekaně dostalo pomoci, s kterou jsem nepočítal ani o ni nežádal.

0 0
možnosti
Foto

Bůh na modlitby buď reaguje a nebo nereaguje.

Pokud nereaguje, pak mi není jasné jaký je jejich smysl.

Pokud reaguje, pak nechápu jak může dopustit to každodenní bezpráví a utrpení...

1 0
možnosti

Modlitba má podle mého spíš význam psychologický - působí, protože dotyčný chce, aby působila. Vzhledem k tomu, že na žádného boha nevěřím, nemohu pochopitelně věřit, že nějaký bůh může vyslyšet modlitbu. Ale pokud vím, tak křesťané to vysvětlují tak, že člověk musí boha požádat o pomoc. Jinak po mně nechtějte, abych vám vysvětlil, na co se ptáte v poslední větě. Já tomu nerozumím.

1 0
možnosti
Foto

J18a18n45a 71M16a62j43o11v83á

16. 10. 2016 15:32

Zaujalo mne srovnání modlitby a všelijakých "promluv písemných" k lidským vyšším instancím...nad tím si musím popřemýšlet, něco mi tam "chrastí".

Ale pojem "střelná modlitba" jsem vůbec neznala a líbí se mi. Připomíná mi, že mívám potřebu si v náročných situacích pouštět pořád dokola nějaký úryvek z konkrétní písničky a doslova tím odsouvat to, co mi působí starosti. Tak možná máme každý své "modlitby", takové žebříky k vlastnímu klidu. (Jo, možná proto mi tam nepasují ty lidské instituce, ty mi klid nepřinášejí, ani kdybych si ruce upsala.)

1 0
možnosti

To jsem si hrál - modlitba k soudu a vyšel jsem z cimrmanovského pojmu "ostrá prosba" ze hry Blaník, kde v hoře Blaník vysvětloval učitel, který tam zabloudil, rytířům, co je to petice, když před tím říkal, že Češi poslali do Vídně ostrou petici a říkal, že petice je taková stížnost a pak se opravil, že je to prosba a rytíř úředník si zapsal, že poslali ostrou prosbu.

Pokud jde o střelnou modlitbu, tak jsem psal, že si může každý vymyslet svou.

1 0
možnosti
Foto

R^;-)

Dejte mně pevný bod a ...;-)

1 0
možnosti

Kdo vám dneska co dá? ;-)

1 0
možnosti

Aneb jak praví klasik: "Jsem ateista, až Bůh brání." Když přijde krízka na Matýska, umí se náhle modlit většina lidí. A nevolá ani přírodu, ani kosmickou energii, tím méně Karla Marxe.

3 0
možnosti

No já nevím, dneska zrovna bych se mohl modlit, mám dost vážný důvod, ale neudělal jsem to.

0 0
možnosti
Foto

J31i72ř58í 96T35u40r35n28e12r

16. 10. 2016 10:38

:-)R^

Já si, jen tak na odlehčení, představím automaticky pod pojmem modlitba asi toto:

1 0
možnosti
Foto

J50i61ř36í 78T58u40r77n36e48r

16. 10. 2016 10:39

To je křiku a modlení, až mne uši brní :ten zpívá, ten šepce,vzdychá, ten zas žalmy frní.

Ten chce zdraví, ta chce děti, ten nemá co jísti,ti zas, abych nedovolil ve fabrikách přísti.

Ten mne prosí, bych mu hlídal louky a osení, ten zas chce, abych pomáhal krávě při telení.

Jeden sedlák prosí za déšť, zasel kousek lenu, druhý prosí hezké časy, by měl sucho k senu.

Ten chce zimu, ten chce teplo, ten zas časy jiné, jeden chce mít ţito drahé a druhý laciné.

Že jsem stvořil staré báby to mne nejvíc mrzí,nepřestanou -li mne souţit,zahladím je brzy.

Hrom ať do nich! abych neklel, zdrţet se nemohu, kdyţ jim koza málo dojí, běţí k pánu bohu.

Sám se nechce žádný starat, za všechno se modlí, jakoby měl každý boha jen pro své pohodlí.

Tomu sušit, tomu močit, tomu pole hnojit; dřív si, prase, zdraví zkazil, potom ho mám zhojit!

Ta mne moří ve dne, v noci, ráda by se vdala ,ten se modlí, by Mořena jeho ženu vzala.

5 0
možnosti

Járo, znáš toto od Ulrychovců?

To je modlitba pro mě ateistku..

http://m.youtube.com/watch?v=KqOOXTd1vMg

3 0
možnosti

J95a39r94a 44R24a31n90k

16. 10. 2016 1:13

....nechavam si dvirka pootevrena, Marie, tak za sebe - jsem agnostik;-) a modlitbou je pro mne i mnoha poezie a predevsim L. Cohenova - ty texty jsou uzasne a najit v nich neco pro utechu muze snad kazdy.

Ten konec je vynikajici, Jaroslave/Jaro:-)R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik