Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vědci ukázali intelektuální nadutost,nadřazenost nad těmi, co nejsou vědci. Jsou přesvědčení, že mají díky titulům patent na rozum.Přitom zejména vědcům humanitárních oborů je kritické myšlení na hony vzdálené a o selském rozumu se už vůbec nedá mluvit.

4 3
možnosti

Vědci se samozřejmě mohou a mají vyjadřovat. Poněkud nešťastné na celé kauze bylo, že to vypadalo jako reakce celé vědecké obce, což tak úplně pravda nebyla.

4 0
možnosti

Strach a lhostejnost sice jsou protiklady, ale mohou se týkat dvou aspektů jednoho jevu, například uprchlíků.

Můžeme mít z uprchlíků strach a přitom můžeme být k jejich osudům a příběhům zcela lhostejní.

2 0
možnosti

To s vámi souhlasím. Myslím ale, že ten strach je určující. I když totiž soucítím s jejich osudy, jejich příběhy, ale nemohu jim nijak pomoci, k čemu to je? Jednotlivcům se jistě pomoci dá a také se to děje, ale v davu, v mase se osudy jednotlivých lidí ztrácejí.

0 0
možnosti

Pane Kvapile, mluvíte mi z duše. Díky! Na petice mám svůj názor - a zrovna o tom píšu. Snad to do zítřka dodělám, abych to sem mohl "pověsit".

0 0
možnosti

Já děkuji. Už se k tomu vyjádřila spousta lidí. Mně to ale většinou připadalo moc ukecané, neobratné, rozplizlé, nabalování asociací jako když se ze svahu řítí sněhová koule, tak jsem se pokusil vyjádřit pregnantněji. Snad se to povedlo.

1 0
možnosti
Foto

Protože mezi vědci pracuji, dovolila bych si poznámku pod čarou - v našem vnitřním komunikačním kanále proběhla k dané výzvě petice a byli to právě naši vědci a vědkyně, kdo se pohoršovali nad tím, kdo má co mít mandát používat jejich jméno v podobných výzvách.

Tady jde o manipulaci většinou. Nikoli o "petici vědců"...

7 1
možnosti

Ten mandát nemá nikdo a pak, jak už jsem jinde napsal, v otázce přílivu migrantů není autorita naprosto nikdo.

2 0
možnosti
Foto

K88a79r95e30l 84R44a13d68a

28. 8. 2015 12:32

Zajímavé je, z jakých oborů jsou signatáři. Dal jsem si tu práci a několik stránek jsem si prohlédl. Velice málo vědců tam bylo z oborů, kde se pracuje s fakty, kde se měří a počítá. Je to samý politilog, sociolog, filosof a podobné profese. Prostě obory, kde se bádá, názor jednoho odborníka je brán jako nezpochybnitelný, zatímco jiná parta odborníků má názor zcela opačný a také ho vydává za nezpochybnitelný fakt. Takoví vědci podepsali. Pochopitelně jsou tam i zástupci různých neziskovek. A také studenti, kteří chtějí získat přízeň pana profesora.

Díky, to pro mne není důvěryhodná společnost, i když ověšená akademickými tituly.

12 2
možnosti

Udělal jste záslužnou věc. Připomíná mi to jednu příhodu ze střední školy. Kantor nám řekl, že nemáme používat slova pojidla ale pojiva. Namítl jsem, že by se analogicky mělo užívat termínu lepiva a ne lepidla. A on mi odpověděl: Víte, Kvapil, jsou chemici, kteří se zabývají skutečným bádáním a jsou druzí, kteří se zabývají názvoslovím. A to je rozdíl, který jste popsal ve dvou "partách" vědců, rozdíl mezi filosofem a politologem na jedné straně a třeba jaderným fyzikem a mikrobiologem na straně druhé. Díky.

1 2
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik