Jak jsem shodil hřívu

24. 05. 2022 10:25:13
Tak jsem si přečetl, že moje dávná kamarádka (snad si na mě ještě pamatuje, i když jsem o dost starší než ona a o dost méně veřejně známý) Leona Machálková shodila svou blonďatou hřívu a má na hlavě slušivé mikádo.

Podle názoru odborníků z nějakého bulváru v tom mikádu velice prokoukla. Leona k tomu prý doslova řekla: „Už jsem o tom přemýšlela delší dobu, protože mě ty delší vlasy nudily. Hlava mi zlehkla...“ Vzpomněl jsem si, že jsem kdysi také míval dlouhou hřívu vlasů, jenže ne blonďatou, ale černou. Nenudila mě, a vůbec jsem nepřemýšlel o tom, že ji sundám. O tom spíš občas přemítaly bezpečnostní orgány tehdejšího státu, nebo také orgány školní a pak zaměstnavatelské organizace.

Je ovšem pravda, že jsem v těch dobách míval hlavu těžkou až běda. Skláněla se k zemi, vlasy ji k ní skoro tiskly, jako tu známou břízku. Však jistě víte: „Už skoro nahou divý liják / tiskne ji k zemi, rve s ní šat. / Brání se, hrdá, mlčenlivá - / jak umí mlčky pohrdat!“ Tohle mimo jiné napsal Štěpan Ščipačov ve stejnojmenné básni Břízka. Ale zpátky k mé hlavě. Byla těžká starostmi o osud můj, mých blízkých, mých známých i celého světa a vlasy moje starosti právě před oním světem cudně kryly.

Jak ovšem běžely dny, týdny, měsíce a roky, tak aniž bych o tom nějak dumal, moje vlasy mě jeden po druhém tiše a bez náhrady opouštěly. A teď..., nedá se říct, že nemám žádné vlasy. Vlastně jich mám děsně moc, ale na menší hlavu. Takový ping-pongový míček by s mými současnými vlasy byl úplný Ezau (nebo Ezop, no někdo z těch dvou). Můj děda by k tomu poznamenal, že by moje vlasy v polívce mít nechtěl. Každopádně má černá hříva řídla a postupně mizela. Avšak s tím, jak mizela, zjišťoval jsem, že stále více prokukuju, ač jinak musím nosit brýle, a také mi hlava lehkla.

Sakra, ona ta Leona má pravdu. Vybodl jsem se na starosti o svět, ať se stará sám o sebe, také na své známé, jen o své blízké se zajímám stále, a to jediné mě drží na této planetě. Jelikož jsem totiž prokoukl a mám hlavu čím dál lehčí, až se vznáším jak heliem napuštěný balón, luftballon, jak o 99 podobných zpívala německá zpěvačka Nena, vidím z nadhledu všechno to marné pinožení a všechen ten marasmus dole. Jak si ani 99 kriksministrů neví rady s jedním malým vraždícím šílencem.

Pouze jsem se ještě nenaučil od žádné břízky mlčky pohrdat, tudíž občas nadávám jak špaček, a proto je asi dobře, že se s lehkou holou hlavou vznáším kdesi v povětří. Říkám si přitom, jak by bylo krásné stoupat stále výš, až bych opustil svou rodnou planetu a vydal se do vesmíru na pouť za sondami Voyager 1 a 2 do mezihvězdného prostoru pokecat si s ufouny. Mám k tomu ostatně dobře našlápnuto, protože už vysílám na Zemi zmatené signály jako právě nyní sonda Voyager 1.

Zdroj YouTube

Autor: Jaroslav Kvapil | úterý 24.5.2022 10:25 | karma článku: 9.09 | přečteno: 365x

Další články blogera

Jaroslav Kvapil

Pravda o Červené Karkulce

Je hrozné, jak se dneska v zájmu genderové i jiné korektnosti upravují literární díla klasiků. A považte, že dokonce i pohádky. Ještěže na to upozornila jistá učitelka češtiny a dala tím směr našemu vědeckému bádání.

1.4.2023 v 12:48 | Karma článku: 17.40 | Přečteno: 633 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Ježíš na krumpáči

Smrt čeká na všechny, ale v zařízeních, kde tráví své dny lidé na sklonku života, se připomíná naléhavěji než jinde. Následující příběh začíná v roce 1996 v Domově důchodců v Radkově Lhotě, kde je právě hodně živo.

26.3.2023 v 15:34 | Karma článku: 21.29 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Marie Kudeříková, zatvrzelá až k obdivuhodné statečnosti, popravená právě před 80 lety

Není dobré zlehčovat oběť kohokoli, kdo bojoval proti zlu. To se nám vždycky vymstí. Je ovšem tragicky absurdní, že nemálo z lidí, kteří proti jednomu zlu bojovali, posloužili v konečném důsledku třeba nevědomky jinému zlu.

26.3.2023 v 13:56 | Karma článku: 25.54 | Přečteno: 689 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Rok, kdy umřel vynálezce ostnatého drátu

(Povídka) Stojím před zchátralým nárožním činžákem, z kterého jsem odstartoval do života. Až po delším vyzvánění na kdovíkolikátý zvonek otvírá vchodové dveře starší muž a kupodivu přistoupí na mé přání se po domě rozhlédnout.

21.3.2023 v 14:06 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 370 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 10 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 266 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 454 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 112 | Diskuse
Počet článků 646 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 993

Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...