Tečka za koronavirem? Asi ne.

„Udělejte tečku za koronavirem. Očkujte se.“ To hlásala kampaň ministerstva zdravotnictví, která v různých obměnách probíhala v řadě médií. Nyní je naočkováno aspoň jednou dávkou 70 % obyvatel ČR a přišla nová vlna epidemie.  

Jsem samozřejmě laik a jako takový jsem z onoho sloganu pochopil, že je očkování proti covidu cestou, jak ukončit epidemii. Jak je pak ale možné, že se letos na podzim rozběhla další vlna epidemie, která si podle všelikých publikovaných čísel a grafů s tou loňskou, kdy nebyl ještě očkovaný téměř nikdo, vlastně v ničem nezadá. 

Je tu jistě argument, že za to mohou neočkovaní. I kdybych mu uvěřil, stejně nerozumím jevu, že 70 procent očkovaných lidí nemá prakticky žádný vliv na ústup epidemie. Zvlášť, když se hlásalo, že při sedmdesátiprocentní proočkovanosti bude koronavirus poražen. Teď ministr Vojtěch říká, že to nastane až při osmdesátiprocentní proočkovanosti. A když ne? Tak při 90procentní? A co když virus neprohraje ani při stoprocentní proočkovanosti?

Také jsem slyšel, že očkování vlastně nemělo ani tak zastavit šíření viru, nýbrž jen zabránit těžkým průběhům nemoci u těch, kteří covid dostanou. Ještě mi zbývají necelé tři roky do sedmdesátky, ale za poslední téměř dva roky jsem už zažil tolik mediálního strašení a keců nejrozličnějších odborníků, diletantů i šiřitelů bludů, že mám pocit, jako by mi bylo sto let. 

A přitom se z mého pohledu vlastně nic neděje, jen nosím do krámů a MHD na ksichtě respirátor a dal jsem se dvakrát očkovat, abych měl od všech těch šašků pokoj. Jenže ten asi mít beztak nebudu, neboť úměrně s tím, jak se čím dál zřetelněji ukazuje, že si nikdo neví s epidemií rady, roste zuřivost těch, kteří údajně „boj s koronavirem řídí“. Ta se pak projevuje stupňováním nátlaku na veřejnost, rostoucí buzerací a zavilým prosazováním stále stejných opatření, která k likvidaci pandemie nevedou.

Tento jev je pozorovatelný celosvětově, nejen v české kotlině. Vrcholní bojovníci proti koronaviru se zjevně řídí heslem – když to nejde silou, zkusíme to ještě větší silou. Může se nám jenom zdát o tom, že by někdo z mocných uznal chyby a pokusil se přehodnotit, čeho jsme zhruba poslední dva roky svědky, a následně zvolil odpovídající nástroje proti epidemii. Nejsem žádným stoupencem názorů MUDr. Jana Hnízdila, nicméně souhlasím s ním v tom, že koronavirová pandemie není záležitostí medicínskou, ale politickou.

Vždycky jsem zastával názor, že se mají léčit lidé s potížemi a již nemocní a že nahánění zdravých lidí ve snaze zastavit šíření viru je blbost. Jenže já o tom nic nevím, protože jsem laik. Mám ale výhodu, že se nebojím koronaviru ani očkování, takže jsem covid nedostal, ani jsem neměl nežádoucí reakce na vakcínu, a také mě ze spánku nebudí slova: očkování, testování, trasování, lockdown, očkování, testování, trasování, lockdown…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslav Kvapil | neděle 14.11.2021 13:14 | karma článku: 25,06 | přečteno: 577x