Tři sonety o cestě, boji, útěku a chtění

Pokusil jsem se napsat tři sonety, z nichž první je italského typu, další dva anglického typu, kterými jsem chtěl vyjádřit lehce zašifrovaně své pocity ze současnosti. Tak schválně, co jim řeknete.

O cestě, boji a útěku 
Na dlouhou cestu zlákat se hned nechat,
jen jít a odhodit prachy, deprese,
trmácet se a za noci spát v lese,
chvíli se ploužit, pak zas do tmy spěchat,
být prostě šťastný, znovu volně dýchat,
opustit strachy, radovat se zase,
mít jenom boty, cíl žádný té mise,
lepší by bylo, než k mamonu čichat.

Prachy prý nesmrdí, často se říká,
ať od krve jsou, ať z hnoje pochází,
chlap má se rvát, z boje se neutíká,
to pravda je, však co se toho týká,
ten kdo uteče, zbaví se nesnází,
jak jen se prát, když v srdci vězí dýka.

Já chci jen... 
Kdekdo chce štěstí, jistotu, lásku, klid,
já chci jen žít, to opravdu přeji si,
ať na dně třeba jsem, o čem chci smím snít
ať musím dělat, co jiný nemusí,
ať ráno kalné je, noc temná jak hřích,
ať žene mě povinnost jak koně bič,
ať prchám do světa od doteků tvých,
ať v chvatu od tvé duše ztratím klíč,
ať válčit s marností budu snad denně,
ať prach namete mi vítr do očí,
ať zchudnu a nic nemám víceméně,
ať z každého kouta běsy vyskočí...
       Mohu-li žít, všechno zlé unesu rád,
       s čistým srdcem budu šťasten umírat.

Cesta do světa
Doba je zlá pro skládání sonetů,
prachy a data jsou tím, co se teď cení,
na rýmování, jestli se nepletu,
chuť nikdo nemá, dnes na to čas není.
Co doma se uvaří, po tom štěk pes,
skvělé je jenom to, co má punc cizí,
vždycky to tak bylo, stejně jako dnes,
a kde je hrdost? Ta v závisti mizí.
Nestačí koukat se do světa, chci-li 
být světový, dat soustu mít, peníze,
a strachovat se o ně každou chvíli,
navěky vše uhájit jen těžko lze...
       Dát na sebe a přátel dobrých rady,
       to asi cesta je – tam, jinde i tady.

Autor: Jaroslav Kvapil | úterý 2.5.2017 3:28 | karma článku: 14,05 | přečteno: 214x
  • Další články autora

Jaroslav Kvapil

Pravda o Červené Karkulce

1.4.2023 v 12:48 | Karma: 17,40

Jaroslav Kvapil

Ježíš na krumpáči

26.3.2023 v 15:34 | Karma: 21,48

Jaroslav Kvapil

Anděl, který sestoupil na zem

13.2.2023 v 18:58 | Karma: 13,20

Jaroslav Kvapil

Jak vyčistit Augiášův chlév

4.2.2023 v 12:56 | Karma: 22,48

Jaroslav Kvapil

Ad) Kdo dnes hájí Nohavicu…

5.12.2022 v 12:56 | Karma: 43,79

Jaroslav Kvapil

Demonstrace za mír! Jakého druhu?

15.10.2022 v 10:54 | Karma: 30,38
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik